Onze zoon van 6 jaar heeft de vijfde ziekte. Hij heeft veel last van jeuk, vooral in zijn gezicht. Wat is een goed middel om die jeuk te verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.5K

Het beste antwoord

bij erge jeuk wil yoghurt helpen koelen.
smeer rustig meerdere keren.
schep het met een theelepeltje uit en wrijf het zachtjes in.

ik heb vaak erg jeukende onderbenen, heb nu kleine potjes naturel in huis en gebruik het 2x daags. het verkoeld prettig. probeer het eens, mogelijk heeft de kleine man er baat bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer de huiduitslag veel jeuk geeft kan je bij jouw apotheek een anti-jeuk lotion of zalf (meestal menthol bevattend) kopen. Pas er wel op dat je dit middel niet in opengekrabde wondjes smeert, omdat het kan bijten.
12 jaar geleden
Ook een goed middel is Nestocyl. http://www.nestosyl.nl/producten.html . Verkrijgbaar bij apotheek en drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een washandje vullen met havermout, even dicht maken met b.v. een elastiekje, een bad vullen met warm water, washandje met havermout er in doen, je zoontje er lekker in later weken! Dit help heel goed tegen de jeuk en de uitslag droogt mooi op. Succes!!