Is wierook schadelijk voor een kind van 13?

Zo ja, wat kunnen de gevolgen van zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
3.6K

Antwoorden (4)

Wij hebben ook regelmatig een wierook-geur in ons huis hangen.;)
Maar zover ik weet ben ik daar nog niet aan doodgegaan ofzo.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zei de zombi.... GEINTJE!!!
;-)
Ik gebruik al jaren wierook, en mijn oudste dochter is al inmiddels 19 en me andere dochter is 12 (bijna 13) dus kan geen kwaad lijkt me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zegt natuurlijk helemaal niets he! Mijn oma is 90 en rookt als een ketter, wil niet zeggen dat roken gezond is :)
De rook die vrijkomt bij het branden van wierook bevat gevaarlijke hoeveelheden benzeen, butadieen en benzopyreen.

Onderzoek heeft aangetoond dat het dagelijks branden van wierook kanker kan veroorzaken.
http://www.sante.nl/medisch-dossier/?titel=Is-wierook-gevaarlijk?

Het is daarom belangrijk om goed te ventileren als je wierook brandt en niet heel dicht bij de rook te komen.
http://buitenland.nieuws.nl/633122

Net zoals je kinderen niet aan sigarettenrook wilt blootstellen, zou ik ze ook weghouden bij brandende wierookstokjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt tegenwoordig van alles kanker, so bull shit !! De mens laat zich alleen bang maken !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger zeiden ze dat asbest geen schadelijke stoffen bevatte. Van roken was niet bekend dat het slecht was.
Door alle kennis van tegenwoordig wordt de mens ouder dan vroeger. Doe met die kennis wat je wilt, dat heeft niets met bang maken van doen ;)
Alles wat je inademt wat andere stoffen bevat dan gewone lucht, is ongezond. Het lichaam is daar niet op ingesteld.
Of je daar nu direct kanker van krijgt, dat oorzakelijke verband is niet direct aan te tonen, maar je zou er bv bronchitis-achtig of astmatisch van kunnen worden, of vaker ontstekingen van de bovenste lunchtwegen krijgen.
Niet iedereen is er even gevoelig voor.
Persoonlijk moet ik niets van wierook hebben, en hoewel, vrijwilligster bij de wereldwinkel, doe ik nooit moeite om het te verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Soms kom ik in een katholieke kerk waar zo'n bepaalde wierookgeur hangt dat ik daar misselijk van wordt en zo snel mogelijk weer naar buiten ga. Maar de wierookgeur in de kerkdiensten in Taizé was aangenaam, en als ik die ergens weer ruik dan denk ik met prettige herinneringen terug aan de week dat ik daar was.