is dit gevraarlijk (zie uitleg)

Een paar kinderen van onze school doen nep flauwvallen ze vallen we echt flauw maar ze gaan 2 minuten heel snel ademen en dan heel hard op hun dum blazen hierbij vallen ze flauw is dit gevaarlijk en wat zijn de nadelen ze doen dit vaak bij toetsen (ik doe het niet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe komen ze er op.........

Antwoorden (8)

Ja, je kan milde tot ernstige hersenbeschadiging oplopen en in het uiterste geval overlijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel gevaarlijk, laat die kinderen er z.s.m. stoppen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zeer gevaarlijk! Door dit te doen zorgen ze ervoor dat er tijdelijk een zuurstof tekort in het bloed ontstaat waardoor ze flauwvallen. Dit is erg ongezond! Ik zou een docent inschakelen want dit is niet zonder risico's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie niet in hoe je door heel snel ademen een zuurstof tekort krijgt. Eerder een zuurstof overschot. Svp toelichten Roselynn ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt doordat je hyperventileren na bootst waardoor je snel ademt maar nauwelijks zuurstof opneemt. Vervolgens blaas je op je duim en dus alle zuurstof die er nog was eruit.
T'zal wel ni gezond zijn eh!
Waarschijnlijk kan het na vaak gebruiken hersen schade, misselijkheid, maagpijn enzo vertonen.
Let op probeer dit niet!
Je blaast op je duim daar door ben je je bewustheid kwijt
als je dit blijft doen zal er missien iets in je brein knappen enzo.En dan zit je ermee!!!
NIET PROBEREN!!!
;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hersenbloedingen zijn ook niet leuk ;)
Als je dit echt vaak doet, krijg je wel schade in je lichaam. Dit is minimaal na één keertje, maar dus sowieso is het af te raden na één keer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen niet alleen schade oplopen zoals bovenstaande is beschreven, maar door het flauwvallen kunnen ze ook verwondingen oplopen als ze bijv tegen een tafel of stoel vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nooit bewezen dat je hier ernstige blijvende schade van kan oplopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle generaties kinderen hebben dit wel eens gedaan. Er is idd nooit aangetoond dat dit blijvende schade veroorzaakt. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik nog nooit gehoord. Maar wat een rare spelletjes zijn dat. Waarom doen ze dat eigenlijk?
je word er half gehandicapt van, het is heel slecht als je dat doet, er is wel nooit wat tegen bewezen