Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Ondernemers. Vragen over carrière & werk, cursussen en pensioenen vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Wat is een effectiever medium per post; een postkaart (kort en krachtig) of een brief (met alle praktische informatie)?

Dit als vervolg op mijn eerder gestelde vraag waaruit ik mag concluderen dat een reclameboodschap per brief beter gelezen word: http://www.goeievraag.nl/vraag/trekken-mensen-gepersonaliseerde-mail-gepersonaliseerde.48730

Toegevoegd na 10 uur:
Even wel goed om te zeggen (blijkt uit antwoorden);
Het gaat om een bestaand bedrijf, alle mensen die een brief krijgen hebben eerder al een dienst afgenomen en zijn dus bekend met de dienstverlening. Het bedrijf bestaat inmiddels 4 jaar, waarvan 1 jaar met deze formule/klantenkring. De attentiewaarde is dat er een nieuwe locatie open gaat en hierbij een openingsaanbieding is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

De Biznerbank (een initiatief van de Rabobank) stopt met haar activiteiten. In welk perspectief moet de stopzetting worden gezien?

Het zag er in 2007 allemaal zo veelbelovend uit. De Biznerbank zou het voorbeeld moeten worden van 'De andere zakenbank' met verruimde mogelijkheden, optimale bereikbaarheid en minder kosten voor het betalingsverkeer. Er is achteraf gezien weinig van terrechtgekomen. De kosten voor het betalingsverkeer zijn in drie jaar tijd met 40% gestegen. Verder is het nooit gelukt om Bizner tot een volwaardige internetbank uit te laten groeien (b.v. geen Ideal) en dit lijkt, mede gezien het huidige besluit, ook nooit de intentie te zijn geweest. De Biznerbank heeft sinds de oprichting in 2007 zeer veel klanten weten te werven. Niets meer dan een ordinair lokkertje, want nu mag iedereen zijn rekening weer overhevelen naar de Rabobank, die zelfs Euro 0.10 durft te vragen voor elke klik die je doet om via internet je eigen zakelijke rekening in te zien.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Met wat voor methode/regeling, kun je klanten belonen voor betalingen binnen je gestelde termijn?

Hoe omschrijf je dat zo aantrekkelijk mogelijk?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik stuur een factuur van 800,-
Hierin geef ik aan dat bij betaling binnen 2 weken hier 3% vanaf gaat...
Doet men dit niet en men betaald pas na een herinnering, dan pak ik mijn eigen korting (wat natuurlijk gewoon bij de prijs is opgeteld) terug. Bedacht vanuit het oogtpunt jezelf financieel te beschermen tegen te veel adminstratie energie...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing