Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij het factureren is het gebruik maken van opvolgende factuurnummers verplicht. Mogen de factuur data waarop je ze schrijft verschillen?

dus mag factuur 2222 op 10 maart gemaakt zijn en factuur 2223 op 9 maart?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik snap niet waarom je dat zou doen, het is heel ingewikkeld als je het terug moet zoeken.

Het is de bedoeling dat het oploopt, dus dan is het logischer dat de datum ook oploopt.

De datum van opdracht is natuurlijk wat anders. Je kunt een opdracht, dat uitgevoerd is op 1 maart, pas op 1 juni kunnen factureren, maar de factuurdatum is dan 1 juni.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als het 1 keer voorkomt is het niet erg maar doe dit niet te vaak anders is het straks moeilijk zoeken in je archief als je ooit je factuur moet terug zoeken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe altijd een copy van de factuur achter het bank afschrift als ze betaald hebben zo is ook makelijk te over zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja heb je alles bij de hand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe ook altijd zelf coderen op mijn bank afschrift.
om als dat iemand anders doet bepaalde artiekelen een andere code geeft en dat is dan verwarrend
Nee, dat mag niet. Voor de belastingdienst is het, afgezien van het feit dat het op zich al een overtreding van de regels is, ook nog eens een aanleiding om je administratie tot in detail te controleren op andere onregelmatigheden (lees: fraude).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, deze administratie dient er nou juist voor dat er een logische, controleerbare volgorde in zit!
:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom dat de facturen op volgorde staan. Als je een hoger factuurnummer op een eerdere datum hebt gemaakt is de volgorde dus weg, en dat mag niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het mag?, ik moet het wel doen.
Ik heb een B&B en mijn gasten kunnen maanden van tevoren boeken en dan ook een aanbetaling doen.
Soms komen ze 6 maanden later maar hebben ze 5 maanden daarvoor al een aanbetaling gedaan, ik zou dus niet weten hoe ik het anders moet doen.
Het eindbedrag voldoen ze altijd als ze er zijn en dan komt die factuur dus nog een keer in de administatie en ik boek alles in 1x op de dag van aankomst en dus niet op factuurnr. maar op data.
En de belasting doet er niet moeilijk over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de factuur data van facturen mag wel verschillen ,anders zou je alle facturen in een jaar op een dag moeten opmaken,maar als de gegevens waarop de factuur betrekking heeft (afleverbon,werkbon) maar doorloopt. het kan namelijk zijn dat werkbon 2223 eerder klaar is dan werkbon 2222 en daardoor ook de bijbehorende factuur eerder opgemaakt word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding