Wat is een effectiever medium per post; een postkaart (kort en krachtig) of een brief (met alle praktische informatie)?

Dit als vervolg op mijn eerder gestelde vraag waaruit ik mag concluderen dat een reclameboodschap per brief beter gelezen word: http://www.goeievraag.nl/vraag/trekken-mensen-gepersonaliseerde-mail-gepersonaliseerde.48730

Toegevoegd na 10 uur:
Even wel goed om te zeggen (blijkt uit antwoorden);
Het gaat om een bestaand bedrijf, alle mensen die een brief krijgen hebben eerder al een dienst afgenomen en zijn dus bekend met de dienstverlening. Het bedrijf bestaat inmiddels 4 jaar, waarvan 1 jaar met deze formule/klantenkring. De attentiewaarde is dat er een nieuwe locatie open gaat en hierbij een openingsaanbieding is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Poe....lastig. Een kaartje gooi ik automatisch meteen weg (maar heb dan al wel het logo of de voorkant gezien natuurlijk, en als me dat trekt lees ik het wel), en een brief maak ik eerst open en als de eerste zin al reclame lijkt, gaat-ie de ton in. Voor een nieuw bedrijf of dienst lijkt een kaartje me dus beter, voor informatie van een nieuwe dienst van een bedrijf waar ik al zaken mee doe (een bank ofzo) is een brief effectiever, al is de kans klein dat ik er wat mee doe. Maar het blijft allemaal ongewenste reclame ,dus vrolijk wordt ik er niet snel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik krijg weinig kaartjes van de belastingdienst dus ik gok op brief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je begint een nieuwe zaak, nietwaar? Welgefliciteerd! Ik zou dan een folder maken met veel informatie over het product dat je aanbiedt en vooral duidelijk en groot de naam, het adres, de openingstijden, het telefoonnummer en e-mailadres van de zaak. En ook de datums (data) van en tot welke dag de reclame is. Ik erger me aan reclames die dat met zo klein mogelijke lettertjes vermelden op zo onogelijk mogelijke plaatsen op de folder (bv. dwars, zo ongeveer op de vouw). Ikzelf gooi gauwer reclames, aan mij gericht in een envelop weg zonder ze te bekijken, dan folders. Dit is omdat in enveloppen bijna altijd reclames van verzekeringen of autobedrijven zitten (bij mij tenminste). Folders bekijk ik meestal voordat ik ze weg doe. Veel sucses met de onderneming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wilt dus of een kaart of een brief plus de flyer in geadresseerde enveloppen naar vaste klanten. Dan zou ik een kaart doen met de hele mikmak erop. Ook het adres van de oude vestiging met alle gegevens. Een kaart is makkelijker terug te vinden in je reclametroep, ook als hij in een envelop zit, omdat hij harder is dan een brief. Let wel: dat is een persoonlijke mening van mij. Maar daar ik per week 3 reclamepakkettern in mijn bus krijg, afgezien van de losse reclames, en ze ook allemaal bekijk, mag je mij best een ervaringsdeskundige noemen :-) en :-(
Als je je doelgroep goed in kaart hebt, en je weet dat deze zeker belang heeft bij jou produkt en/of dienst dan kan een brief volstaan.
Echter is opvallen uiteraard belangrijk. Je potentiele klanten benaderen met een korte prikkel, waarbij je ze op de hoogte brengt van alleen wat hoofdzaken werkt uitstekend. Als mensen interesse tonen, kun je ze voor alle extra informatie verwijzen naar je site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een brief aan kunnen kondigen door middel van een kaartje! Het kaartje is dan om de aandacht te vestigen en de brief om uitgebreid informatie te verstrekken. Daarnaast heb je meer kans dat de brief gelezen wordt, omdat deze als het ware al aangekondigd is. De kaart moet natuurlijk wel prikkelend zijn, om de interesse op te wekken. Succes!