Naar welke kant gaan de wolken op en waarom?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K
Rieneke1
6 jaar geleden
Ze gaan naar waar de wind ze blaast.
Erna55
6 jaar geleden
Kijk eens geregeld naar de wolken of op buienradar. Dan zie je de bewegingen van de regenwolken. Dit is afhankelijk van hoe de wind staat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oke dankjullie wel
LeonardN
6 jaar geleden
Misschien nog leuk om te weten. Het is idd van belang waar de wind naar toe staat IN de luchtlaag waar de wolken zich bevinden. In theorie kan dat de tegenovergestelde richting zijn zoals we op de grond de wind ervaren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sterker nog: je kunt soms op verschillende hoogtes wolken in verschillende richtingen of met verschillende snelheden zien drijven; een bijzonder gezicht

Antwoorden (2)

De wolken gaan de kant op van de wind. De wind veranderd de wind veranderd bij "eb en vloed"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De wolken trekken altijd land inwaards

Toegevoegd na 4 minuten:
Omdat wolken boven zee ontstaan trekken ze dus altijd landinwaarts maar door verschil in drukgebied boven land kunnen ze van richting veranderen