Gedogen we roken in de horeca?

Heel simpele reden hoe ik op deze vraag kom. Ik heb in de afgelopen 6 weken bij drie verschillende horecagelegenheden gewoon gerookt. Binnen! Inclusief de asbakken op tafel. Grote gelegenheden in Nederland, met meerdere personeelsleden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Vooruitlopend op de komende nieuwe wetgeving waarin het roken in bepaalde gevallen en situaties weer wordt toegestaan wordt er stilzwijgend een oogje toegeknepen.

En dus 'gedoogt' de overheid het inderdaad eventjes..

Hoewel de wet strikt genomen wordt overtreden.. verwacht men niet echt veroordelingen op dat gebied.

In de overgangstijd naar nieuwe, wat soepeler, wetgeving wordt namelijk in het algemeen de regelgeving van de nieuwe wet toegepast.

Wèl moet er binnen niet al te lange tijd enige duidelijkheid op dat gebied gaan komen..want in wezen wordt nu de wetgeving door velen aan de laars gelapt..hetgeen eigenlijk niet zou mogen voorkomen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zolang onze regering een tweeslachtig beleid voert, en de 'handhaving' niets voorsteld, wel denk ik.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dan toeval. Want op zich is het wettelijk nog verboden. Sommige horeca gelegenheden trekken zich er niet veel van aan, maar het mag (nog) niet.

Wel is er een gedoogbeleid naar kleine cafés. Wanneer zij geen personeel hebben, mag er gerookt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik zie, dat bij mij in het dorp ook overal gerookt wordt, denk ik dat het inderdaad gedoogd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie neemt deze regering nu series dan?
begin spontaan te lachen hahaha.
dus ja zal gedoogd zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moet de regering alles controleren wat volgens de wet verboden is. Dat is een onmogelijke opgaven en kost handen vol geld. Veel mensen fietsen zonder verlichting 's avonds. Moet je dan op iedere hoek van de straat een agent zetten? De meeste mensen willen toch een rookvrije omgeving als ik zo mijn oor te luister leg. Als jij je daar nu ook aan houdt (fatsoen en rekening houden met anderen) dan is het probleem toch opgelost. Houd toch eens op de regering overal de schuld van te geven en gedraag je als een fatsoenlijke burger. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+plus van mij. Van een rechtse regering, met gedoogsteun van de partij voor de vrijheid, verwacht ik een liberaal beleid. Dat betekend dat de eigenaar van het pand zelf uitmaakt of er gerookt mag worden of niet.
het wordt niet gedoogd en er zijn zeker ook controles geweest, weet niet hoe veel dat nu nog gebeurd.

echter zijn er gelegenheden die zien dat roken toelaten en de boete betalen meer opbrengt dan, roken niet meer toestaan.

sommigen hebben potjes staan, wil je roken mag dat, dan een extra bijdrage in het potje voor het geval er een boete betaald moet worden.
sterredag
13 jaar geleden
Er wordt weer volop gerookt in sommige kroegen,en dat is maar goed ook.Ikzelf ben gestopt met roken,maar ik vind het nog wel lekker ruiken...beter dan die andere vieze onnatuurlijke geurtjes.Mensen die zich storen aan de sigarettendamp/stank moeten maar wegblijven.De rokers worden al meer dan genoeg gestraft,vooral nu in januari 2011 de prijs voor een pakje weer omhoog gaat.