Wat zijn de eisen/vergunningen voor de verkoop van tabak op festivals/evenementen?

Waar kun je informatie concrete informatie vinden wat er nodig is voor de verkoop van sigaretten op festivals?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verschillende festivals. gaat niet direct om 1 specifiek festival. ik vraag me enkel af wat hier de voorwaarden voor zijn

Het beste antwoord

Je moet toestemming hebben van de eigenaren van het evenement en eventueel nog van de gemeente, tenzij het een vrijmarkt is, hier gelden echter vaak ook speciale regels voor. Algemeen gelden er de volgende regels.

U mag tabaksproducten alleen verkopen aan personen van 18 jaar en ouder. U moet deze mededeling voor iedereen goed zichtbaar ophangen of neerzetten.

U mag geen tabak verkopen aan jongeren via mensen die ouder zijn dan 18 jaar.
Om de leeftijd vast te stellen, moet u vragen om een identiteitsbewijs. Is iemand onmiskenbaar ouder dan 18 jaar? Dan hoeft u dat niet te doen.

Elke vorm van reclame is verboden. Alleen onder bepaalde voorwaarden is tabaksreclame toegestaan, bijvoorbeeld in tabaksspeciaalzaken of tabaksverkooppunten.

U mag tabaksproducten niet gratis geven.

U mag tabaksproducten niet via een tabaksautomaat verkopen, behalve als de automaat:
-standaard vergrendeld is;
-alleen ontgrendeld kan worden voor of door personen van 18 jaar of ouder;
-binnen staat, in het zicht van eigenaar of personeel.