ik heb een strafblad en ik wil in indonesie gaan wonen. is dit een probleem met een visum aanvragen?. is dit

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat het er ook aan ligt waar voor je een strafblad hebt. Die regels verschillen per land. Een geweldsmisdrijf is vaak wel een probleem in bijna elk lamd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze vraag kan onmogelijk zinnig worden beantwoord via GV.
De bureaucratie en de wet- en regelgeving van Indonesia zijn zeer ingewikkeld..
http://www.indonesia-investments.com/nl/business/wonen-werken/item77

Antwoorden (1)

Het ligt helemaal aan het delict, waar het heeft plaatsgevonden en op welke leeftijd.

Bij een VOA visa on arrival wordt die vraag niet altijd gesteld en hoeft dus ook niet altijd beantwoord te worden, maar dat is voor een verblijf van hoogstens 30 dagen.
Wil je eventueel langer dan dertig dagen blijven en er dus tijdens het verblijf aldaar een periode aan plakken dan kun je het visum in Indonesia verlengen met het risico dat zij het checken met alle narigheid van dien.

Bij een visumaanvraag en aanvragen voor een verblijfsvergunning/werkvergunning via de ambassade wordt de vraag gesteld en je behoort naar waarheid te antwoorden.
Antwoord je niet naar waarheid en komt de ambassade van Inonesia erachter dat er een delict is gepleegd kan dat het een reden zijn om het visum in te trekken / of toegang tot Indonesia te weigeren.
Komt men er in Indonesia achter dat er een visum of verblijfsvergunning is verkregen op basis van valse informatie dan kan men een gevangenisstraf oplopen van vijf jaar.

Bij de aanvraag bij de ambassade zal men direct meedelen of er (geen enkele) kans is op een visum. Voor het verkrijgen van een woon-werkvergunning zijn heel wat meer voorwaarden vereist dan louter geen meldingen in de justitiële documentatie.