Mag een bedrijf brieven aan mijn ouders sturen over mij terwijl ik 18 ben?

Ik kreeg laatst een brief van de orthodontist over mijn beugel aan mijn ouders, nu vroeg ik me af of dat wel mag aangezien ik 18 ben. Want op school mogen ze geen brieven sturen zonder mijn toestemming.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
paulus811
5 jaar geleden
Kennelijk heb je dat adres zelf aan de orthodontist gegeven, dat verzint hij/zij niet zelf.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@paulus811 school heeft ook mijn adres en mag het ook niet dus....
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@EenMeisje, er stond Aan de ouders /verzogers. Niet een van hun namen.

Antwoorden (1)

het hangt af van wat er boven de brief staat, staat er Aan de ouders/verzorgers van dan mag het niet maar als de naam van 1 van je ouders erboven staat is dat waarschijnlijk zelf door jullie zo aangegeven bij de ortho, ff naam veranderen daar dus