Wat moet ik doen om een kamp te organiseren?

Ik zou graag in de grote vakantie een kamp organiseren, dwz in de grote vakantie een aantal kindjes een superleuke week bezorgen. Maar hoe doe ik dit ivm inschrijfgeld, verzekering, belasting, wetgeving...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
9.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag was al een keer gesteld en verwijderd....
Mijn antwoord was toen ook: Waarom zou iemand aan jou zijn kinderen meegeven? Wat is jouw ervaring, opleiding etc. Nu stel je de vraag opnieuw.
Ik denk huiswerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent en welke opleiding je hebt gedaan, maar ik zou je niet aanraden zoiets helemaal zelf te organiseren. Er zitten, zoals je zelf ook al noemt, zoveel haken en ogen aan.
Kun je niet beter op zoek gaan naar organisaties die zoiets al doen, en dan daar gaan werken? Vaak worden er in de zomer kampen georganiseerd, (bijvoorbeeld zeilkamp) maar je kunt ook denken aan campings of bungalowparken waar recreatieteams werken in de zomer om de kinderen een leuke tijd te bezorgen (spelletjes, muziek, sporten, speurtochten etc)
Je bent er vroeg bij, het lukt vast wel om ergens te solliciteren en een leuke zomerbaan te vinden. Dan heb je de zorgen van die verantwoordelijkheid niet (en al dat geregel) maar wel het plezier!

Antwoorden (3)

Daar komt echt heel wat bij kijken, Als het je gaat om kinderen een leuke vakantie te geven, kun je ook overwegen om dit jaar vrijwilligerswerk te doen, en de kunst af te kijken. Dan heb je volgend jaar al meer inzicht, in dat soort zaken, en ook hoeveel leiding je nodig hebt, en nog meer van dat soort zaken (eten en drinken om maar iets te noemen)

Toegevoegd na 1 uur:
Maar om te beginnen kun je een draaiboek maken waarop je precies schrijft wat er moet gebeuren, door wie en voor welke datum het geregeld moet zijn.
het fijnst zou zijn, denk ik, als je iemand hebt die mee kan doen/denken.
Verzekering is niet het moeilijkste, je vraagt gewoon bij verschillende maatschappijen offertes aan voor wat je verzekerd wilt hebben. verder informeer je bij de gemeente waar je het kamp wilt houden, maar de toeristenbelasting, of hoe dat ook heten mag.
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag was al een keer gesteld en verwijderd....
Mijn antwoord was toen ook: Waarom zou iemand aan jou zijn kinderen meegeven? Wat is jouw ervaring, opleiding etc. Nu stel je de vraag opnieuw.
Ik denk huiswerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dus wel degelijk een animatorattest en ben al op verschillende kampen meegeweest, ik heb dus wel ervaring. Ik zou dit doen met nog wat andere animators. Vorig jaar heb ik een kamp voor kinderen helemaal zelf in mekaar gestoken, dus ik weet wel hoe het er aan toe gaat… En natuurlijk sta ik er niet alleen voor, maar via samenwerking kan ik iets bereiken. Ik zit ook in een organisatie, maar zou graag eens zelf de verantwoordelijkheid nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Animatorattest is Belgisch.
Dat zegt in Nederland niet zo veel.
Het allerbelangrijkste wat je daarvoor nodig hebt is ervaring, en kennis van kamperen met kinderen. BEgin dus daar, met bijvoorbeeld ene paar jaar leiding geven aan een scoutinggroep. Alle handen zijn daar van harte welkom, en je mag ongetwijfeld het eerste jaar al meteen mee op kamp.

Alle andere zaken die je noemt zijn van veel later zorg, als je er aan toe bent ondernemer op dat gebied te worden, en dan kan de kamer van koophandel je ongetwijfeld uitstekend helpen. Ook informeren bij organisaties die dergelijke kampen organiseren - en daar een aantal jaren meelopen - kan je uitstekend hierop voorbereiden.

Een ding is zeker : je leert het NIET van een papiertje, en zowel, dan is er geen ouder in die bij zijn volle verstand zijn kinderen met je mee gaat sturen.

"Hoe hou ik kinderen een week bezig, in leven EN heel op een zomerkamp' zou je eerste en belangrijkste vraag moeten zijn. Het antwoord vinden is niks meer of minder dan een (praktijk)studie.

Toegevoegd na 54 seconden:
(Via de scouting moet dit jaar nog lukken, als je echt dit jaar nog graag met kinderen op kamp wilt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel degelijk ervaring en een animatorattest en zou met wat vrienden graag zelf eens de verantwoordelijkheid nemen. Zo heb ik vorig jaar een heel kamp in mekaar gestoken voor kleuters, dus ik weet hoe het eraan toe moet gaan en hoe het eraan toe gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag was al een keer gesteld en verwijderd….
Mijn antwoord was toen ook: Waarom zou iemand aan jou zijn kinderen meegeven? Wat is jouw ervaring, opleiding etc. Nu stel je de vraag opnieuw.
Ik denk huiswerk. Oke, misschien geen huiswerk.
Maar niemand geeft zijn kind mee aan een aardige mens met een animatortest, zonder degelijke opleiding, bewijs van goed gedrag etc.
Dat is bij de Scouting tenminste allemaal goed geregeld.
Van een grasveld of open plek in een bos uitzoeken wie de eigenaar is en deze aanschrijven om toestemming te krijgen. De gemeente kan je dat vertellen. Kijk of je eet- drink- en wasgelegenheid kunt gebruiken of bouwen. Budget in orde maken. Klanten zoeken. Verzekeren. Er komt meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt. Stel deze vraag ook op een forum met mensen die er ervaring mee hebben, zoals de padvinderij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet dat er meer bij komt kijken, ik draai al 3 jaar mee. Ik vraag me nu gewoon af hoe je verzekering in orde brengt. Eten, douche en sanitair, komt allemaal in orde, maar hoe doe je het wettig ?