Mijn auto is vanochtend opengebroken..

Nu is het stuur vernield(het stuurslot)Omdat ze waarschijnlijk wilden joyriden.
Ik heb gisteren een WA-verzekering afgesloten.

Krijg ik dit vergoed,of misschien een gedeelte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als je enkel en alleen een WA. verzekering hebt dan dekt deze verzekering alleen de schade die door jouw voertuig en door jouw schuld aan anderen zijn toegebracht. Dus bij je WA. verzekering valt niets te halen. Wel kun je schade claimen bij een (mini)casco verzekering. Als je dat gisteren (zondag?) hebt afgesloten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeet nog te vermelden dat het wel verstandig is om bij de politie even aangifte te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dat krijg je waarschijnlijk nog wel vergoed omdat je het zelf niet was het is niet jouw schuld en dat wordt wel verzekerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat je geen cent hoeft te verwachten van de verzekering.

WA betekent..Wettelijke Aansprakelijkheid en dit begrip houdt in dat de schade die aan jou aangerekend wordt, door jouw verzekering aan de ander wordt betaald.

Ofwel: Als jij op wat voor wijze dan ook in het verkeer schade veroorzaakt bij een ander, betaalt jouw verzekering de schade aan die andere partij.

Helaas moet mijn antwoord hierin dus zijn..reken maar op niets..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ook een keer gehad, eenofandere debiel is snachts tegen mijn geparkeerde auto geklapt. Achterkant een halve meter er af ( en geen briefje achter gelaten ), alles verot. maarja van de verzekering niks...waarom? WA verzekerd.

dus t is heel jammer, k hoop dat je er achter kan komen wie het gedaan heeft en dan aangifte doen. maar je kan vedder niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dit soort dingen heeft men toch het ,,waarborgfonds,,? Onbekende bestuurder die
motorrijtuigen aanrijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, maar het is niet te doen om daar voor in aanmerking te komen. je moet in lokalen kranten getuigen oproep doen, flyers rondbrengen je moet eerst zelf de buurt uit kammen, en het kunne bewijzen dat je dit gedaan heb voor je in aanmerking komt.
Je krijgt helemaal niks vergoed van je verzekeraar. Je hebt immers alleen een WA verzekering. Deze dekt uitsluitend schade aan anderen die jij veroorzaakt. Schade aan je eigen voertuig wordt hieruit nooit vergoed. Dan had je een aalrisk verzekering moeten hebben of minimaal een WA casco verzekering maar zelf bij de laatste betwijfel ik of je deze schade vergoed had gekregen.
Zelf de schade betalen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een wa is standaard verplicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is ook nog zo iets als het motorrijtuigen garantiefonds, die anonieme schade vergoedt. Google maar even.