Ik zie media vaak foto's van Twitter gebruiken. Hoe zit het met copyright?

Er zit toch copyright op? Of mogen foto's die op Twitter geplaatst worden vrij worden gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (1)

De status van foto’s die geplaatst worden op twitter.

Status foto’s
Uiteraard berusten de auteursrechten bij de maker van de foto’s maar door plaatsing via een speciale fotodienst op twitter geef je deze dienst toestemming om de foto toegankelijk te maken en te verspreiden.
Dit is noodzakelijk om de foto openbaar te maken via het internet.
In principe was het zo dat de meeste fotodiensten niet het recht hadden de door jou geplaatste foto’s voor commerciële doeleinden te gebruiken. Twitter mag je foto gebruiken.

Bij Facebook is het nog erger. Alles wat je daar plaatst wordt EIGENDOM van Facebook. Stel je hebt een revolutionair idee en plaatst dat op Facebook. Jammer dan het idee is niet meer van jou, maar van Facebook die ermee kan doen wat hij wil. (Dus geld verdienen)

Toegevoegd na 1 minuut:
Bron geplaatst.