Waar kan ik op het internet de tekst vinden van de Parlementaire geschiedenis van de Algemene wet bestuursrecht?

PG abw betekent de Parlementaire geschiedenis van de Algemene wet bestuursrecht

Dank!

3 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_wet_bestuursrecht#Geschiedenis vind je al een uitgebreide geschiedenis.
Antoni
3 jaar geleden
Wouter2011
3 jaar geleden
@Antoni
Dank! Ik zie echter geen PG awb 1...
Antoni
3 jaar geleden
Is dat een officiële term dan? Die ken ik niet.
Antoni
3 jaar geleden
Wat ik kan vinden is een lijst van parlementaire documenten van de behandeling van de wet. Die vind je hier:
https://pgawb.nl/pg-awb-digitaal/afkortingenlijsten/kamerstukken-pg-awb-i/ Ook vind ik informatie over een boek van Daalder, De Groot en Van Breugel: PG Awb I
E.J. Daalder, G.R.J. deGroot & J.M.E. van Breugel, De parlementaire geschiedenis van de Algemene wet bestuursrecht. Eerste Tranche, Alphen aan den Rijn: Samson H.D. Tjeenk Willink 1993
Wouter2011
3 jaar geleden
@Antoni
Deze informatie heb ik ook al gevonden. Maar geen tekst... Ik zoek pagina's 230-231 van PG Abw I. PG Awb I lijkt idd een officiële term
Antoni
3 jaar geleden
De volledige tekst van een boek vind je maar zelden op internet. Men zal bang zijn geen boeken meer te verkopen als men deze publiceert. Enkele pagina's zijn soms te lezen op een website als Bol.com, maar die zijn bedoeld om de lezer ertoe aan te zetten het boek te kopen. Ik heb nog even gezocht en vond deze website https://pgawb.nl/pg-awb-digitaal/hoofdstuk-3/3-6-bekendmaking-en-mededeling/. De bron van de tekst van die website zijn de pagina's 230-231 van PG Abw I. Waarschijnlijk is de tekst op die website weinig anders dan de tekst van die pagina's. Ik vermoed dat je hier wel verder mee kan.