Is het legaal om zelf als paticulier een tank te bezitten?

En zo ja, wat voor rijbewijs heb je hier voor nodig? En waar kun jeer een kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
12.4K

Het beste antwoord

Nee, je mag geen tank bezitten. Een Katwijker schroothandelaar die zo'n ding had heeft toch uiteindelijk op een bezoek van politie kunnen rekenen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je mag geen tank bezitten en er al helemaal niet mee rijden.

Misschien kan je een opblaastank bestellen, zie links op de kijk.

Toegevoegd na 26 minuten:
sorry, ik bedoel Noordwijkerhouter. Zie bron op gaf92.nl voor het artikel.

Toegevoegd na 38 minuten:
Kleine nuance;

De man in het artikel had ook veel wapens in bezit.

Een tank die onklaar is gemaakt (voor wat betreft de bewapening) zou je mogelijk in bezit mogen houden. Maar'e.e.e.a hangt dan wel van de interpretatie af. De gemeente zal toch niet willen dat je het ding in de tuin zet. In Schoonloo moest een eigenaar van een MIG deze uit de tuin laten halen omdat dit af zou leiden en niet paste in het bestemmingsplan.

Dus theoretisch kan je het in bezit hebben. Je mag er nog steeds niet mee rijden op de openbare weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet een Noordwijkerhouter? Daar reed er 1 een aantal jaren geleden snachts met z'n rank rondjes. Bezit ok maar er mee rijden nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het ding nog potentieel kan schieten mag je het ook niet in bezit hebben.