Is het twitteren van het besluit iemand te executeren door het OM barbaars?

In het nieuws: http://www.nu.nl/buitenland/2272613/gevangene-vs-gedood-vuurpeloton.html

Gardner ging tot het laatste moment in beroep tegen zijn straf. De finale beslissing werd bekendgemaakt via Twitter.

''Ik heb zojuist de gevangenisdirecteur toestemming gegeven om door te gaan met de executie van Gardner'', aldus de Tweet van Mark Shurtleff van het Openbaar Ministerie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Niet per se barbaars maar ik vind het wel onethisch en onprofessioneel.
Van iemand in een dergelijke functie mag verwacht worden dat hij op een terughoudende manier met dit soort informatie omgaat.

Wel speelt denk ik mee dat zij op een hele andere wijze tegenover misdadigers en de doodstraf staan dan wij. Zo worden zij bijvoorbeeld op tv rustig geheel getoont en met naam en toenaam genomed, ookal zijn ze nog niet veroordeeld, terwijl wij minimaal de ogen afblokken en de achternaam afkorten.

Toegevoegd na 46 seconden:
Door deze verschillende insteek, is deze twitter informatie wellicht schokkender voor ons dan voor hen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is de doodstraf überhaupt niet barbaars?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder smakeloos.