Geen rijbewijs. Wat gebeurd er nu precies als zo'n iemand gepakt wordt?

Je leest wel eens dat ze iemand hebben aangehouden die al 20 jaar of langer heeft gereden zonder rijbewijs. Gewoon iemand die nooit een rijbewijs heeft gehaald.
Als zo'n iemand nu gepakt wordt, wat gebeurd er dan met hem/haar? Hij/Zij heeft in principe ook al die jaren de schatkist opgelicht, want ik neem aan dat ze dan ook geen wegenbelasting hebben betaald en misschien ook wel geen verzekering.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Antwoorden (2)

antwoord staat al elders op de site:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een auto staat altijd geregistreerd op een naam. Je kan hem ook op naam zetten zonder dat je een rijbewijs hebt. Hierdoor komt de rekening voor de wegenbelasting vanzelf. Verzekering zullen de meeste mensen ook gewoon hebben, al is het maar om de pakkans op het rijden zonder rijbewijs te verkleinen. Het enige dat er gebeurt bij de 1e keer dat je aangehouden wordt, er wordt een flinke boete toegestuurd. Bij een ongeval ben je echter niet verzekerd enzo, dus het blijft dom.