Mag je op een pasfoto (voor paspoort of rijbewijs) met geverfd haar staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig weetje: er was een tijdje terug iemand die als 'the joker' op zijn id kaart stond :'] http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/01_januari/25/binnenland/0125_0800_id_kaart_pasfoto.xml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even andere link omdat die het niet doet:
http://www.nu.nl/algemeen/955894/man-krijgt-identiteitskaart-met-clown-als-pasfoto.html
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ja, anders ben je niet herkenbaar

Het beste antwoord

Ja haren zijn geen vast kenmerk.
Voor mannen maakt het ook niet uit of je een snor en/of baard hebt op de foto. Als je die daarna verwijderd maakt dat ook niet uit.
Wat belangrijk is zijn de gezichtskenmerken: vorm, stand van de ogen, vorm van de neus, stand en vorm van de oren.
Alle vormen van haardracht boeit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat mag.
Je foto wordt toch in grijstinten afgedrukt dus zie je dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als op moment van tonen van paspoort/rijbewijs/id dezelfde uiterlijkkenmerken hebt als op de foto, dan is alles correct. Mits je oren zichtbaar zijn en niet lacht. Bron: werk bij burgerzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als je de prijs van je paspoort hoort dan lach je vanzelf niet meer.
Ja, en ik denk ook dat een behoorlijk groot deel van de bevolking het doet.

De groep grijsharige vrouwen die gewoon bruin of blond (dus geverfd) door het leven gaat is BEHOORLIJK groot.
12 jaar geleden
Geen probleem, wel de bril even afzetten!