Ongedaan maken stilzwijgende verlening sportschool wegens gewichtige reden, mogelijk?

Wegens het overlijden van mijn moeder ben ik niet in de gelegenheid geweest om langs de sportschool te gaan, het opzegformulier op te halen en deze vervolgens op te sturen. Wel heb ik gebeld met de fitfabriek om mijn situatie toe te lichten en te vragen of ik alsnog het abonnement kon stopzetten. Volgens de medewerkster was dit zeker wel mogelijk, zij ging dit overleggen en zou mij dan meteen weer terugbellen. Na een paar weken kreeg ik per sms het bericht dat ik nog even moest wachten, ruim 3 weken na mijn telefoontje ben ik langsgeweest bij de sportschool, de medewerkers zouden mijn vraag nogsteeds bespreken met de leidinggevende, omdat die gemachtigd is abonnementen te beeindigen. Ik heb aan de balie het opzegformulier ingevuld, de medewerkster maakte een kopie van mijn ingevulde opzegformulier, zei dat het zo is geregeld en de 'leidinggevende' mij een dezer dagen zelf zou bellen, dit is tot op heden niet gebeurd. Mijn sportabonnement loopt tot oktober 2012,voorheen meerdere malen stilzwijgend verlengd. Algemene voorwaarden op de website, ''In de trainingsruimte mogen geen petjes, caps of andere hoofdbedekking gedragen worden.' =discriminerend? Meer voorwaarden in strijd met wetgeving? Fitfabriek, Prinses Beatrixplein 26, Haarlem=vage match op kvk.nl. Op fitfabriek.nl geen kvk nr en/of andere vestigingen e.d. gezien, is dit normaal?had ik opzegformulier toch per post moeten verzenden?Kan ik mijn abonnement op een andere manier stoppen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

In dit soort gevallen kun je eigenlijk beter even mailen dan bellen. Dan heb je hun antwoord in ieder geval zwart op wit staan. Misschien kun je dit alsnog via hun website doen? Dan gewoon zeggen dat je op ... een telefoongesprek hebt gehad, op ... bij hun bent langs geweest en dat ze dit en dat hebben gezegd. Ik hoop dat je de sms nog hebt, en die zou ik er dan ook even in noemen.

Ik zou dan nog even mijn verhaal doen, en gewoon even vragen of er al meer over bekend is. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sins gisteren gelden nieuwe regels voor o.a. bel- en sportabonnementen. Het stilzwijgend verlengen mag na de afgesproken periode niet meer en er geldt dan een opzegtermijn van een maand. Helaas geldt dit niet met terugwerkende kracht.
In jouw geval zou ik even contact (= gratis) opnemen met een rechtswinkel of juridisch loket.