Kan ik mijn laptop ruilen voor een nieuwe laptop?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb 2 dagen gelden een nieuwe laptop bij de mediamarkt Enschede gekocht. nadat ik hem had gekocht heb ik hem thuis aangedaan en de automatische instalatie van windows 8 zijn werk laten doen. nadat windows 8 geïnstalleerd was heb ik gebruik gemaakt van de laptop. na enige tijd gebruik van de laptop hebben gemaakt ben ik tv gaan kijken en enige tijd later wilde ik weer achter de laptop. maar naar mijn grote verbazing was de laptop vast gelopen (al de 4e keer). ik ben toen de volgende dag naar mediamarkt gegaan, en heb aangegeven dat mijn laptop niet deed en wilde een nieuwe. mediamarkt gaf aan eerst een test te laten draaien. uit die test bleek inderdaad een software probleem te zijn. na de test is de laptop weer goed te gebruiken na wat hun mij vertelde. maar hier ben ik het niet mee eens. ik wil gewoon een nieuwe laptop. ik wil namelijk geen laptop die na de eerste paar uur na aankoop al klachten heeft. mediamarkt gaf aan mij geen nieuwe laptop te willen geven omdat het probleem is opgelost. wat kan ik nu wel doen om alsnog een nieuwe laptop te krijgen. want ik wil namelijk geen laptop die al fouten heeft na een paar uur na aankoop en gerepareerd is. ik wil een laptop die meteen werkt. wat kan ik hier aan doen??? en wat is de wetgeving hieromtrent

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.7K
Antoni
10 jaar geleden
Op zo'n vraag kan niemand een goed antwoord geven als je niet meer informatie geeft over de laptop die je wil inruilen!
Antoni
10 jaar geleden
Een laptop is overigens "hardware", dus deze vraag zou beter geplaatst kunnen worden in de categorie "Computers & Internet, Hardware" dan in de categorie "Computers & Internet, Software".
Antoni
10 jaar geleden
Dank voor de toevoeging op je vraag! Die maakt veel duidelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
graag gedaan had te snel op plaatsen geklikt, hopelijk dat iemand mij kan helpen met deze vraag
Antoni
10 jaar geleden
Dat kan iedereen gebeuren. Geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je kunt niet een nieuwe laptop eisen, d.w.z. de verkoper is niet verplicht jou een nieuwe te geven.
Zij moeten de zaak herstellen.
Dat is gebeurd.
Daarmee is aan hun verplichting voldaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je laptop had een software fout, nouja so what? Het is gemaakt. Je kan idd niet eisen dat je een nieuwe wilt want hij is gerepareerd. Weet je wat dat woord precies inhoudt? Dat hij is gemaakt. Dus die softwarefout is opgelost. Ik snap niet waarom je dan toch een nieuwe wil die meteen werkt. Dat is niet het probleem van mediamarkt maar die van jou. Ik snap gewoon niet hoe je bij het idee komt perse een nieuwe te willen?
Antoni
10 jaar geleden
mboy, zo heel vreemd is de vraag van anoniem12344321 toch niet? Hij mag een goed product verwachten en kreeg dat niet. Er was een gebrek aan. Hij kan best denken: "Er was iets mis met die laptop, krijg ik nog meer problemen met dit ding en welke problemen kan ik dan nog meer verwachten?". Hij wil graag een betrouwbare laptop -wat heel begrijpelijk en logisch is- en is het vertrouwen in deze verloren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar toch mag dat niet Antoni, het ding is gerepareerd (volgens mij gewoon opnieuw alles erop, met de hardware heeft dit niets te maken) en nu werkt het weer. Je kunt niets meer doen dan in de gaten houden, als het weer mis gaat ga je terug, de garantie is lang genoeg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@anoniem Ik begrijp heel goed waarom jij die laptop wenst te ruilen, ik zou vroeger ook zo gereageerd hebben maar tegenwoordig denk ik anders over dit soort zaken want weet je...
indien jij nu een nieuwe laptop zou krijgen dan heeft die ook reeds een aantal tests ondergaan en de kans is reëel dat zich de dag voor jouw aankoop nog hetzelfde euvel heeft voorgedaan als bij de laptop die jij nu als minderwaardig afschrijft. En nochtans heeft die zogenaamde betere nieuwe een zelfde minpunt vertoond.
Het enige verschil is dan dat jij er geen weet van hebt en dat jij daardoor meer vertrouwen hebt in die 'nieuwe' laptop. Indien ik van jou was dan zou ik gewoon wat meer Vertrouwen hebben in de goeie werking van jouw huidige laptop en dan zal je merken dat één en ander véél vlotter verloop dan thans het geval is. Besef héél goed dat jij op dit moment de grootste stoorzender bent in deze kwestie rond die laptop want als wij ergens tegen onze zin mee werken dan beïnvloeden wij met ons eigen 'verstoorde' magnetisch veld het 'optimaal' magnetisch veld van datgene waar wij ons het sterkst op focussen. Deze interactie procedure is niet enkel geldig tussen onszelf en producten maar ook tussen onszelf en anderen mensen, dieren en eender welk element van de schepping. Wijzelf zijn via gedachten en de daaraan gerelateerde intenties de activators van onze eigen werkelijkheid, dus je krijgt altijd datgene te ervaren wat je zelf (bewust en onbewust) op gang hebt gebracht. De keuze is nu aan jou om hier meer uit te leren dan je aanvankelijk vermoed had.
Of je kan mijn visie naast je neerleggen en jezelf nog vaak beklagen vanwege zaken die niet zo vlot verlopen als jij wenst. Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Antwoorden (2)

Ja dat kan, er zijn bedrijven gespecialiseerd in dit soort zaken. Ik weet niet of er een bedrijf bij jou in de buurt zit maar in mijn omgeving is er een automatiseringsbedrijf waar ik ook mijn oude laptop voor een nieuwe in kan ruilen. Bij de Dixons kan dit ook. Op de site van Dell krijg je hier ook meer informatie over. Ik denk dat er wel een Dixons bij je in de buurt zit, zou daar toch even met je laptop langs gaan. Wat ik niet precies weet is of je echt geld krijgt als je hem inruilt of dat je een nieuwe laptop bij dixons moet kopen i.v.m. inruiling. Dit kan je zelf even navragen. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
onzin, ruilen is geen recht. De verkoper is verplicht het probleem te verhelpen. Indien het is verholpen kan je niet zelfstandig beslissen dat je een nieuwe laptop wil, vanwege software problemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je überhaubt wel de gehele vraag gelezen mboy?
Door de garantie is de verkoper niet verplicht u een nieuw apparaat te bieden, hij mag dit ook repareren, dat moet dan wel binnen een aanvaardbaar termijn gedaan worden, hieraan heeft de Mediamarkt voldaan, dus nee, je kunt je laptop niet ruilen voor een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+