Mag je drie keer worden bekeurd voor feitcode R550B op dezelfde dag en locatie?

Hallo, ik ben op 1 dag 3 keer bekeurd binnen anderhalf uur voor hetzelfde feit (handelen in strijd met gesloten verklaring)

Wegen waren afgezet en navigatie zei dat ik er gewoon langs kon.

Mag dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De weg eromheen was afgezet bedoel ik, niet die weg zelf.

Antwoorden (2)

Ja dat mag, want je bent 3x de fout in gegaan, met tijd ertussen.
De weg was afgezet, dat zegt al genoeg.
En nooit blindelings je navigatie volgen, altijd zelf nadenken.
9 jaar geleden
anneliez
9 jaar geleden
vooral dat laatste, je zou de eerste niet zijn die door de navigatie het water inrijdt omdat de navigatie vergat te zeggend at het geen brug maar een pont is waar je overheen moet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoeveel mensen niet bedenken dat als de navigatie zegt "hier links af" dat het handiger is om te wachten tot je van de spoorwegovergang af bent... Kom ze in mijn werk met enige regelmaat tegen (al dan niet total-loss tegen of onder een trein)...
Ja, als jij de overtreding begaat en niet de eerst volgende mogelijkheid benut om de afgezette weg te verlaten, bega je dus bewust de overtreding weer.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat er binnen anderhalf uur geen mogelijkheid bestaat een alternatief te vinden.

Je navigatie staat hier volledig buiten en mag je nooit als argument aanvoeren.
Navigatie is niets meer dan een hulpmiddel, je zult altijd de verkeersregels in acht moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik weet dat het geen excuus was, heb gewoon pech. Reed in een onbekende stad en was verdwaald en elke keer als ik dacht dat ik ergens langs kon was de weg afgezet. Vond de borden ook onduidelijk, het ging om 5 meter ofzo en daarna was er weer gewoon een weg waar je wel kon reiden (was een soort plein) maar goed dat wordt dus €450 euro betalen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ja, je kunt altijd bezwaar maken en aangeven dat de situatie onduidelijk was en proberen te beargumenteren dat het in feite maar één overtreding was (beetje afhankelijk van de precieze situatie en overtreding). Dan moet je wel tot de rechter gaan, bij de officier worden dit soort bezwaarschriften bijna altijd automatisch afgewezen. Maar je hebt kans dat de rechter de boetes dan matigt. Dat hoeft niet, maar je kunt het proberen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is altijd achteraf bijzonder lastig aan te tonen, als je daar in de buurt woont en de wegafzettingen er nog steeds zijn zou ik in ieder geval zo snel mogelijk foto's van de onduidelijke borden maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede tip!