heb je recht op teruggave van de entree prijs als je maar een half uur in de sauna blijft?

We zijn afgelopen maandag naar een sauna geweest, we vonden het zo onhygienisch dat we na 20 minuten weer weg gingen. We hebben dit verteld aan de receptie maar moesten desondanks 2x de volle entree betalen ad 53,00 euro.

Is dit terrecht of moeten we hier nogmaals over klagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me niet terecht. Ik zou een klachtenbrief gaan schrijven. Hoe het juridisch geregeld is weet ik niet.

Het beste antwoord

Theorie is vaak anders dan de praktijk helaas. Je kan een klachtenbrief schrijven. Als ze een positief klanten beleid hebben geven ze gehoor en zoeken een oplossing.
Zo niet, dan kun je uitvinden of ze aangesloten zijn bij een overkoepelende organisatie met kkachtbehandeling. Vaak staat dit op hun website. Zo niet dan is het lastig en een kwestie van pech. Helaas is hier dan sprake van 'smerig' zaken doen. In theorie kan je fotos maken van de vuiligheid en naar een rechter stappen. Maar ja, das een hoop gedoe. Net wat je wil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je ergens over wilt klagen met als doel geld terug te krijgen moet je de instantie eerst de kans geven om het probleem op te lossen. Dus als je klaagt over iets wat je gekocht hebt maar het werkt niet goed dan mag je niet zomaar je geld terug eisen maar moet je ze eerst de kans geven om het op te lossen. Ze mogen natuurlijk wel geld terug geven.

In jouw geval had je duidelijker moeten zijn, je had moeten zeggen wat er niet schoon was en of ze kunnen gaan schoonmaken. Pas als dat niet kan kun je geld gaan terugeisen. Nu nog zal lastig worden omdat je waarschijnlijk niets op papier hebt, als je toen op papier had laten zetten dat je weg bent gegaan omdat het niet schoon was had je dat als bewijs. Nu nog doen is een beetje laat want anders kan iedereen na een hele dag sauna een paar dagen later gaan zeggen dat ze eerder zijn weggegaan omdat het te vies was. Misschien heb je de naam van degene bij de receptie maar die zal natuurlijk ontkennen. Misschien heb je getuigen?

Maar goed: wie niet waagt die niet wint, je kunt het altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Hebben we bij de receptie aangegeven. Gepind dus in en uitkloktijden aanwezig. Dame bij receptie precies verteld hoe en wat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok dat is wel wat, ik zou het gewoon proberen maar waarom deden ze er niets aan en waarom kreeg je niet meteen (een deel van) je geld terug? Ik zou in ieder geval niet alles terug eisen.