Is het verboden om een swastika te dragen? Niet het nazi symbool maar het boeddhistische symbool, het omgekeerde hakenkruis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
14.6K

Antwoorden (5)

Nee, dit is niet bij wet verboden.

Kan natuurlijk wel zijn, dat je met commentaar of erger te maken krijgt, van mensen die hier het nazi-symbool in zien.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik denk dat je het beter niet kunt dragen voor je eigen veiligheid. Het wordt echt aangezien voor het hakenkruis. Heelveel mensen zien dat liever niet.
ronron1212
13 jaar geleden
Verboden niet nee, als je dat dan echt wil zou ik wel echt een mooie nemen, dus niet een zo'n strak getekende als hier boven is afgebeeld. Dat roept vreemde ascociaties op.
sterredag
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi alternatief zeg! Veel beter.
Swastika in principe van oudsher niet meer dan een symbool, en tegenwoordig geassocieerd met het hakenkruis, het is met de wet niet verboden met het boeddhistische symbool te lopen, aangezien het geen er kwade gedachte achter zit, het is namelijk een deel van een goede geloofsovertuiging, het enige nuance verschil tussen de swastika en het hakenkruis is dat het is spiegelbeeld is, maar het menig persoon zal het bemerken als het nazi-hakenkruis.

Bij voorbaat zou ik zeggen om trammelant te voorkomen en mensen niet onnodig te kwetsen het niet te dragen.

Het enige oplossing die je misschien kunt doen als je toch bereidwillig bent het te dragen, een boeddhistische zwaai eraan te geven, ik doel hiermee te zeggen er bepaalde boeddhistische tierlantijntjes in te laten verwerken. Om zo het vrolijke en boeddhistisch oogpunt er in te verwerken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is niet verboden het is sowieso niet verboden om een nazi kruis te dragen dus...

maar er wordt wel meteen een stempel geplaats op je en als er iets gebeurt zullen ze jou het meest verdenken!!

Ook ga je hier ook niet goede vrienden mee maken en er kunnen ruzies ontstaan.
Ik denk dat het bese is dat je het niet draagt.