Aangehouden voor wildplassen, geen geel briefje gekregen. Wat nu?

Hallo allemaal, eergisteren (ca. rond 04:15) ben ik aangehouden door een agent in burger, toen ik tegen een muurtje binnen de bebouwde kom stond te urineren. Hij vroeg naar mijn ID, waarna ik vroeg naar zijn ID. Hij liet zien dat hij een Politie agent was. Toen ik hem mijn ID gaf, liep hij even weg, en kwam na enkele minuten terug. Zijn collega's waren niet in de buurt. Hij gaf me mijn ID en vertelde dat ik verder kon gaan.

Ik heb al eerder een boetes gekregen, bijv. voor het fietsen zonder licht, en hier kreeg ik steeds een geel briefje, waarop je gegevens staan en ook de overtreding die je bent ondergaan.

DIT GELE BRIEFJE HEB IK NIET GEKREGEN.

Nu komt mijn vraag: Heb ik nu officieel een bekeuring gekregen voor wildplassen?

Groet, Wessel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gatver!!!
Welkom in 2012 waar we potten hebben om onze behoefte in te doen namelijk: de WC
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien liep de agent even weg om zijn handen te wassen nadat hij uit jouw vieze handen je id had aangenomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had voor mijn fietslicht-bekeuring ook geen geel briefje/bewijs gekregen, en ook mijn ID laten Zien. 2 maanden later een bekeuring...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk erom dat je boompjes water moet geven en niet muurtjes, neem ook altijd een gieter mee en doe net alsof je d8 dat de boom watertekort had.
(als je genoeg gedronken hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duur plasje XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@adrem5
goed bedacht
XD
Powergen
12 jaar geleden
@kafka een 8 jarig kind kan niet eens een boete krijgen omdat je pas vanaf je 12e kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet aangehouden, je bent staande gehouden, en meer is er niet gebeurd.

Antwoorden (8)

nee want dan hoef je ook nie te betalen en dan is het geen bekuring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een geel briefje is een vooraankondiging van een boete. Deze hoeft de agent niet verplicht af te geven. Het kan zijn dat hij ten tijden van het schrijven van de bekeuring geen bonnenboekje bij zich had. De observatie en het daaruit volgende procesverbaal zijn wel geldig.
Bij mij was het ook zo gebeurd, ik had ook geen gelebrief en al 3 maanden lang geen bekeuring ontvangen, maar ik wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gebeurd.
Ik heb daarna een vriend van me ( politieagent ) gesproken hij zei dat als je geen gele brief krijgt dat ze je misschien gunnen. en geen boete geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gele briefjes zijn erg achterhaald, maar je krijgt wel altijd een bewijs van bekeuring. Deze heb je niet gekregen dus waarschijnlijk ziet hij dit door de vingers. Het krijgen van de bekeuring wordt eigenlijk altijd gemeld.

ik ga er vanuit dat je dus geluk hebt en dat hij het aan zich voorbij liet gaan, mede omdat hij geen back-up had. Agenten werken zelden alleen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een geel briefje is een vooraankondiging van een boete. Deze hoeft de agent niet verplicht af te geven. Het kan zijn dat hij ten tijden van het schrijven van de bekeuring geen bonnenboekje bij zich had. De observatie en het daaruit volgende procesverbaal zijn wel geldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook niet gezegd dat hij geen bekeuring krijgt. Ik heb alleen gezegd dat de kans heel klein is. Het gele briefje vind alleen plaats bij handgeschreven bekeuringen in veel gevallen wordt een bekeuring geprint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wijkagent bv werkt altijd alleen... net zoals een motorrijder. Het gebeurt best regelmatig.
De bekeuring is je aangezegd! En een geel briefje hoeft dus niet!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de agent in burger is heeft hij geen bonnenboekje bij zich. Hij zal jouw gegevens genoteerd hebben, de plaats, het tijdstip en het feit. Het gele briefje, zoals jij het noemt, kan hij naderhand op het bureau schrijven en naar je opsturen. Dat hoeft niet maar is wel erg netjes.
Een andere mogelijkheid is dat hij naar een speciaal nummer gebeld heeft en daar de gegevens heeft doorgegeven. Dan krijgt hij een mail met de gegevens. Een paar handelingen voor hem en het CJIB verstuurd de bekeuring.

Hou er maar rekening mee dat je die bekeuring gewoon thuis gaat krijgen.(kan 6 weken duren)

Je bent trouwens niet aangehouden maar staande gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het idee dat hij niet in dienst was anders had hij zn spullen wel bij zich. Uit je verhaal blijkt niet dat je een bekeuring bent aangezegd. Maar ook zonder briefje kan je wel een bekeuring op de mat krijgen. Een geel briefje is meer een kassabon dan garantie dat je de bon krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de eerste plaats moet de agent in burger zichzelf legitimeren nog voordat hij dit aan jou vraagt. Buiten de bebouwde kom is urineren niet strafbaar gesteld in de wet.
Heeft de agent je een bekeuring aangezegd dan krijg je die thuis gestuurd. Hij kan er dus voor hebben gekozen om je personalia te noteren en vervolgens aan het bureau de bekeuring uit te schrijven waarbij je het gele papiertje toegezonden krijgt.
En tot slot. Je bent staande gehouden en niet aangehouden. Als je wordt aangehouden ga je mee naar het bureau en wordt je voorgeleidt aan een HOVJ.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft niet gezegd dat je een boete krijgt. Dus krijg je geen boete.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat nergens in het verhaal dat hij niet gezegd heeft dat de vrager een boete krijgt, dat is wat anders. Daarnaast kan de agent het ook nog vergeten zijn te zeggen (het zijn ook een soort mensen :D).