Waarom hebben de grootste criminelen en misdadigers altijd de beste en vooral bekendste advocaten ?

en vooral hoe betalen ze dat ? Het viel me op bij een recente zaak van een dodelijke klap die een Amsterdamse taxichauffeur heeft gegeven deze weer wordt verdedigd door advocaat Knoops.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
5.5K

Antwoorden (7)

Omdat ze veel geld hebben

Toegevoegd na 39 seconden:
Het zijn niet voor niets de grootste criminelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de beste advocaten het zien als een soort reclame en het dus goedkoper doen voor de grote criminelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja...er zijn van die advocaten die het geld belangrijker vinden dat het recht. En criminelen betalen met geld uit het criminele circuit. En dat neemt Knoops dan aan. Zegt dus genoeg over hem. Een soort van legale heling, in feite.
Het recht is hier allang de deur uit...erg lang geleden al. Dus erger u niet, verwonder u slechts. Groetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekende advocaten zoeken ook zaken die veel in het nieuws zijn (gratis reclame) en soms hebben criminelen veel geld, wat na de kaalplukactie afgelopen is.
Wat ik veel erger vind, is dat als de dure en slimme advocaat zo een gast vrij krijgt, meestal door procedurefouten oid., gaan ze kapitalen schadevergoeding eisen en betalen wij, brave hardwerkende Nederlanders , zowel de advocaat als de toekostige luxe die de crimineel zich door deze "schadevergoeding" kan permitteren.
Bij het volgende misdrijf kan hij eventueel de dure advocaat dan gewoon uit "eigen" middelen betalen.
En zo wordt je dan "topcrimineel " alhoewel ik
"bottomcrimineel" een betere term zou vinden.
Omdat ik geen topcrimineel ben kan ik me geen dure advocaat permitteren die mij verdedigt tegen bovengenoemden als die zich beledigd voelen.
vandaar de volgende verklaring,
alles in dit antwoord moet gezien worden als een weergave van de persoonlijke mening van de beantwoorder van deze vraag.
Ook kunnen (top)criminelen aan deze tekst geen rechten ontlenen.
Onder voorbehoud van alle rechten: bastanovum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast dat advocaten ook prodeo zaken doen,is het verdedigen van een top crimineel ook goede reclame voor de zaak. Daarnaast zitten criminelen van alure niet zelden goed in de slappe was, zei kunne dan ook die kosten wel dragen.
Die tauchaffeur was geen topcrimineel dus wellicht prodeo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een zaak die publiekelijk ontzettend veel aandacht genereert lijkt het wel of de advocatuur in de rij staat te wachten, als ware ze plebs bij de bakker op zaterdagochtend. Staat natuurlijk heel stoer dat je lieden die anderen een doodsklap geven, mag verdedigen en er een straf uithalen die menig plebs het zojuist aangeschafte brood doet uitspugen van walging. If you can't beat them, join them. Gebruik je talenten in het recht om het kromme te laten zegevieren, maak van ordinaire kindermoordenaars, slachtoffers, en stel in de rechtbank oeps krombank dat het twaalfjarig meisje haarzelf toch wel heel verleidelijk had aangekleed, op haar snoopy-pantoffels en Bert en Ernie pyjama, dat er een deur tussen zat, ach.

De hedendaagse strafpleiter die verder wil komen in de wereld, zal zich moeten voortbewegen in dezelfde style als de klootzak die hij/zij verdedigt, niet vies zijn van bloedgeld en er prat opgaan dat hij/zij de geur van onrecht dat hen omgeeft, kan verdoezelen met een geurig watertje van een gerenommeerde Franse katteplasjesfabrique en het spreekwoordelijke Pecunia Non Olet.

Als je het helemaal gemaakt hebt in het wereldje, mag je ook de connaisseur uithangen bij kwebbelnichten in RTL Boulevard. Quelle Honeur!

Het is een snel wereldje geworden, de advocatuur, en met de snelheid ook de dure bolides, de kasten van huizen en de rijkgevulde poeplap.

mmmm, volgens mij is de Rechtstaat Nederland zo ernstig aangetast, dat zelfs Vrouwe Justitia onder haar blinddoek vandaan spiekt, en dat op haar weegschaal de balans tussen recht en onrecht afhankelijk is van de cornucopia die aan haar voeten ligt.

Publiciteit, publiciteit en publiciteit en in sommige gevallen is de publiciteit die een zaak oplevert, meer waard dan de zak met geld, want die kan niet iedereen 'doneren'.

Dus in het geval taxichauffeur zal door Knoops zijn bedacht, dat de publiciteit een meerwaarde had op het geld, want het was een zaak die bij voorbaat al als 'verloren' beschouwd diende te worden, er waren veel getuigen, de toedracht was duidelijk en de dader bekend.
Knoops heeft zijn expertise aangewend om een zo laag mogelijke straf voor zijn cliënt te waarborgen, en dat is hem gelukt, bedoel 2 jaar, waarvan 2/3 effectief, voorarrest eraf. De dader staat nog voor de Kerst, oeps Suikerfeest weer op de spreekwoordelijke keien.
Had de dader nou Jantje of Pietje gehad, was die korte straf echt niet gegarandeerd. Pro Deo hoort gewoon Pro Diaboli te zijn ;-)
Gratis reclame is ook geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat me nu het meest kwaad maakt?
Het feit dat zo'n advocaat te pas en te onpas de jeugd van de dader als verzachtende omstandigheid aanvoert.
"Mijn cliënt had voorwaar geen makkelijke jeugd Edelachtbare en derhalve vraag ik om uw clementie in de strafmaat". Voorbijgegaan wordt dat de jeugd van de kids van het slachtoffer, compleet naar de kloten is geholpen door zo'n fielt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A propos, zou het op prijs stellen dat de minkukel het fatsoen had om te vertellen wat er niet klopt aan mijn eigen mening.
Omdat hun praktijken ze zo veel geld op hebben geleverd, dat ze die kunnen betalen.