Door een fout van het OM ben ik te lang mijn rijbewijs kwijt geweest, kan ik hier een vergoeding voor krijgen?

Door een foutje van het OM, krijg ik mijn rijbewijs te laat terug.
Nadat ik op 5 december ben aangehouden met te veel alcohol op de brommer, ben ik mijn rijbewijs voor 3 maanden kwijtgeraakt. Ik zou mijn rijbewijs dus op 5 maart terug krijgen. Nu is het 13 maart en heb ik gebeld naar het OM om te vragen wanneer ik mijn rijbewijs terug kreeg. Zij vertelde mij dat in het systeem stond dat ik het pas op 4 april terug zou krijgen. Nadat ik heb uitgelegd dat de straf 3 maanden was, ging ze kijken in mijn dossier.. en inderdaad, foutje van het OM. Mijn rijbewijs wordt nu zo snel mogelijk opgestuurd.
Nu ben ik mijn rijbewijs te lang kwijt geweest door een fout van het OM, kan ik hier een vergoeding voor krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou wel eens kunnen zijn dat de datum van 4 april in het systeem de juiste datum is. 2. Tabel Brom- en snorfietsen Promillage Boetes Boetes "Beginnend bestuurder" 0,2/0,5 - 0,8 ‰ € 170 € 170 0,81 - 1,00 ‰ € 280 € 280 + 4 maanden OBM onvoorwaardelijk 1,01 - 1,30 ‰ € 380 € 380 + 4 maanden OBM onvoorwaardelijk OBM = ontzegging van de bevoegdheid om motorrijtuigen te besturen Toegevoegd na 59 minuten: Bij een alcoholpromillage hoger dan 0,8 heeft de officier van justitie de keuze om de betrokkene op te roepen voor een officierzitting of te dagvaarden voor de politierechter. Ik begrijp uit uw reactie dat in uw geval de officier van justitie heeft gekozen voor een officierzitting. Deze heeft u een voorstel gedaan voor een strafbeschikking, waartegen u niet binnen twee weken verzet hebt ingesteld bij de officier. De strafbeschikking bestaat meestal uit een boete in combinatie met een rijontzegging. Als de officier inderdaad drie maanden heeft opgelegd in plaats van vier maanden bent u er nog genadig vanaf gekomen, gezien het feit dat rijden onder invloed een misdrijf is. Het is verstandig het hierbij te laten. Toegevoegd na 4 uur: officierzitting moet zijn officierszitting (sorry tweemaal een s weggevallen)

Bronnen:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/verke...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100