Kan een huwelijk gesloten in gemeenschap van goederen, na de huwelijksdatum omgezet worden in huwelijkse voorwaarden?

Het huwelijk in gemeenschap van goederen wordt volgende week voltrokken, maar kan men dan bijvoorbeeld een maand later toch nog huwelijkse voorwaarden laten vastleggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

U kunt uw huwelijkse voorwaarden ook na de trouwdag laten maken. Wel is het zo dat wanneer u in de tussentijd samen forse investeringen heeft gedaan zoals een huis gekocht, deze verdeeld zullen moeten worden in een akte van verdeling. Huwelijkse voorwaarden houdt immers in dat u de tot dan toe gemeenschappelijke bezittingen en schulden individueel gaat maken.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Het kan zo zijn dat een van de twee het huis of andere bezittingen volledig heeft gefinancierd en daarom nu deze wijziging wil door voeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel erg bedankt; ik denk dat ik hier wel wat mee kan!