Bezwaar aantekenen voor besluit DUO: zijn er extra kosten aan verbonden?

Ik heb een tijdje geleden schadevergoeding bij DUO aangevraagd, omdat ze veel te laat mijn aanvraag studiefinanciering hebben behandeld, waardoor ik 4 maanden geen ov had en ruim 600 euro aan kaartjes heb uitgegeven.
De aanvraag is nu afgewezen en ik zou graag tegen het besluit een bezwaar willen maken, maar vraag me af welke risico's en kosten er aan verbonden zijn, als het besluit van DUO niet herroepen wordt?
Op de website van DUO staat namelijk:

'Wanneer u het niet eens bent met een besluit van DUO, kunt u daartegen bezwaar aantekenen. De bezwaarschriftenprocedure is dan ook een vorm van rechtsbescherming. Maar het is ook een vorm van verlengde besluitvorming van DUO. Het uitgangspunt is daarom dat zowel u als DUO in deze procedure hun eigen kosten dragen. Er is echter een uitzondering op deze regel. Wanneer het bestreden besluit wordt herroepen, kunnen de (proces)kosten die u heeft gemaakt voor vergoeding in aanmerking komen. Het bezwaarschrift wordt dan (gedeeltelijk) gegrond verklaard.'
(http://www.duo.nl/particulieren/klantenservice/wet_en_regelgeving/uitvoeringsbeleid/kosten_bezwaarschrift.asp)

Wat is het ergste wat er kan gebeuren, als ik een bezwaarschrift indien en welke (proces)kosten kan ik daardoor maken?

Alvast iedereen bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ergste is dat je bezwaar bekeken wordt en dat ze besluiten dat je niks terug krijgt. Bezwaar maken is altijd gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En moet wel binnen 6 weken vanaf de dag ná de datum van besluit. Tenzij DUO een ander termijn aangeeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als op de brief van het besluit staat: 10 januari 2013, dan moet je binnen 6 weken vanaf 11 januari 2013 bezwaar maken.

Het beste antwoord

Nee er zijn geen extra kosten aan verbonden. Je moet binnen 6 weken na dagtekening van het besluit bezwaar maken.
Het ergste dat kan gebeuren is dat ze blijven bij hun besluit en dat je je geld niet terugkrijgt.
Succes!