wat gebeurt er met het conservatoir beslag als de rechter een eis toewijst?

Stel dat partij A bij partij B conservatoir beslag heeft laten leggen omdat partij A van partij B 5000 euro schuldig is, en de rechter geeft partij A gelijk. Wat gebeurt er dan met de goederen? Worden die bewaard totdat partij B het geld heeft betaald of worden deze goederen gelijk door partij A overgenomen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

nadat de rechter de vordering heeft toegewezen kan het conservatoir beslag worden omgezet in executoriaal beslag. de goederen kunnen dan worden verkocht. ook kan het conservatoire beslag worden gebruikt als drukmiddel, om de andere partij er toe te bewegen om alsnog te betalen.
AlphaLimaSierra