Waarom blijft op bijvoorbeeld Discovery Channel het logo in beeld tijdens de reclame?

En is dat bij andere (nederlandse) zenders niet zo? Het valt op dat ook andere zenders als '13th Street' het logo laten staan.
Duiken zij via een omweggetje onder de mediawet uit?

Zenders als RTL4 zenden toch ook nog steeds uit via de zenders in Luxemburg, en zij halen hun logo wel weg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Discovery Channel is een op zichzelf staand bedrijf met een eigen zender en eigen kanaal en zelfs een eigen satelliet. Zij maken dus ook de dienst uit op hun zender. Kennelijk is het een voorwaarde dat altijd hun logo in beeld blijft.

Omroepen als RTL4, SBS6, Veronica etc zijn wel eigen bedrijven of onderdeel van een bedrijf (alle RTLletjes en Veronica zijn eigendom van SBS) maar ze hebben geen eigen zender ondank ze commercieel zijn. Ze zenden uit op een publiek kanaal dat ze huren en de reclameblokken die je bij de één ziet, zie je precies zo bij de ander.

Dat is ook de reden waarom ze in een standaard pakket zitten die elke provider heeft. Dat is de wet. Als je discovery in je pakket hebt is dat service van je provider. Mijn vorige provider had het niet, mijn huidige wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hele goeie vraag maar heel simpel namelijk reclames van RTL 4 die zelfde komen ook wel eens op bijv SBS6 snapje bij Discovery channel zijn dat hun eigen reclames een reglame van disovery zal je nooit op RTL 4 ofzo zien snapje een beetje Gr. Vraagdokter zeg maar doc nu verdien ik een plusduimpjes:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet maar ik denk dat de programma's die het logo erop laten tijdens de reclame beter zijn, want als je dat bepaalde programma zoekt en je niet weet op welk nummer dit is je gewoon kan kijken naar de rechter (of linker) bovenhoek tot je het logo ziet. En je het gevaar niet loopt het programma over te slaan omdat het juist reclame was. Lijkt vergezocht maar het scheelt waarschijnlijk wat kijkcijfers en dergelijke.