Zou de politie je mogen aanhouden, als je met een kettingzaag over straat gaat? (met een kap om het blad, het is voor school)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K

Antwoorden (6)

Ik denk dat ze je wel zullen aanhouden. Maar als je zegt dat je naar school gaat dan zullen ze hoogstens zeggen oke dan lopen we even mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik denk het niet hoor. Werklui in de plantsoenendienst lopen er toch ook gewoon mee over straat. En die dingen zijn overal te koop. (ja, ik weet het, wil niet meteen altijd zeggen dat de waar het legaal is :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een elektrische kettingzaag zal al helemaal geen probleem zijn. Je kunt de gekste dingen als wapen gebruiken maar als je zo'n op zich niet illegaal voorwerp zodanig prepareert dat het niet meteen als wapen te gebruiken is dan is er niets aan de hand. Zodanig inpakken dat het er niet gevaarlijk uitziet is natuurlijk het eerste verdiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er lijkt me geen gegronde reden dat er tot aanhouding over gegaan kan worden. Je begaat namelijk geen strafbaar feit (nog niet). Wel heb je grote kans dat je aangesproken word en je gevraagd wordt wat je intentie is. Een kettingzaag staat niet nader beschreven in de wet wapens en munitie, dus hier is ook geen grond voor wat tot aanhouding kan leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie mag jou te allen tijden aanhouden, met of zonder kettingzaag. Dus het antwoord op jou vraag is: Ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip: lees eens aanhouding na binnen de wet. Dit kan enkel onder bepaalde voorwaarden. Niet simpelweg "omdat ze dat altijd kunnen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, de politie kan je altijd aanhouden, mits zij daartoe aanleiding zien...lijkt mij logisch, maar was ik vergeten te melden. Dank!
een politie mag je altijd aanhouden in principe, maar het vervoeren van een kettingzaag is niet verboden tenzij het kan zorgen voor onveilige situaties voor anderen en jezelf.

de kans dat de politie je aan zal houden is kleiner als je de kettingzaag in bv een grote sporttas stopt dan wanneer je hem voor je uit houd en gehuld in een cape en voorzien van een masker roept; I KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha! Nee, zo'n freak ben ik niet. Ik gebruik m voor school, om bomen te vellen, ringen, uitkleden enz