De bezwaar- en beroepsprocedure volgens de Algemene Wet Bestuursrecht is van toepassing op besluiten 'met rechtsgevolgen'. Wat zijn 'rechtsgevolgen'?

Als het kan graag een 'juridische definitie' van 'rechtsgevolgen'.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Een rechtsgevolg; een gevolg dat door het geldende recht aan de aanwezigeid van bepaalde gegevens wordt toegekend. In dit geval refereert het rechtsgevolg op de besluiten die toen zijn genomen.
amc