Wie heeft voorrang bij zwart wit paaltjes?

Sins kort hebben we hier in de buurt een nieuwe verkeerssituatie. Eerst stonden er netjes een gele paalmet rond en vierkant bord. Toen wist je precies wie er voorrang had
Nu zijn die paaltjes weg en staan er zwart witte paaltjes aan beide kanten. Betekent dit dat degene die het eerst kwam eerst doormag rijden?
Ik ben ff vergeten hoe zn voorrangs situatie heet waarmaar 1 auto tegelijk door kan.

Toegevoegd na 1 uur:
dit is de weg
https://www.google.nl/maps/@52.031217,4.269132,3a,75y,155.99h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4cFTEHVmH3Y84HgrJrjgwQ!2e0!6m1!1e1

dit is de oude situatie, de gele paaltjes zijn vervangen voor zwart/witte plaatjes zonder borden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
5K

Het beste antwoord

Degene die al eerste komt mag er door.

Ik zal het antwoord toelichten: die bebording wordt steeds vaker verwijderd. En wel om het volgende:

Als er bij een wegversmalling verkeersborden zijn geplaatst en het verkeersbord aan jou kant zegt dat jij als eerste door de wegversmalling mag, wat gebeurt er dan in de praktijk? Je kent de situatie en je weet dat je eerst mag en je rijdt door zonder af te remmen. Wegversmallingen zijn meestal geplaatst als een snelheidsremmende maatregel. Als de snelheid niet omlaag gaat, heeft de wegversmalling als snelheidsremmende maatregel niet veel zin. Wat gebeurt er nu steeds vaker; er worden wegversmallingen gemaakt zonder te regelen wie als eerste door de wegversmalling heen mag rijden. Je moet de wegversmalling dan rustig naderen omdat je niet uit de verte kan zien of er vanaf de andere kant iemand nadert en als dat zo is of deze jou voor laat gaan.
Dus kortom, aan de zwart/wit paaltjes zitten geen rechten of plichten. Het gezonde verstand heeft voorrang :-)