Kan ik een aankoop ongedaan maken waarbij ik al een aanzienlijke aanbetaling heb gedaan?

Ik heb een paar rijlaarzen op maat besteld. De aanbetaling was 300 euro, dit is om te voorkomen dat de zaak met een paar onverkoopbare laarzen blijft zitten.
Normaal is de levertijd 6 weken. (dit is me ook verteld bij deze zaak)
Deze 6 weken zijn voorbij.
Gister heb ik gebeld en de eigenaar "zou misschien wel bellen met de leverancier".
Ik heb niks van hem terug gehoord en vandaag vanaf 10 uur geprobeerd te bellen. Maar krijg steeds een bandje.

Kan ik de aankoop nu ongedaan maken, omdat de levertijd overschreden wordt? Hoe moe tik dit aanpakken, zodat ik mijn 300 euro weer terug krijg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is afhankelijk van wat in de algemene voorwaarden staat en hoe "hard" deze zes weken zijn. Ik zou hem in elk geval in gebreke stellen en sommeren binnen enkele dagen over te gaan tot levering, bij gebreke waarvan je voor alsdan de overeenkomst ontbindt wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming en vervolgens je EUR 300,-- terugvordert inclusief wettelijke rente.

Hoe onterecht ook: Als jij niet van tevoren hebt afgesproken dat die zes weken een harde eis zijn heb je weinig kans dat je de koop kunt ontbinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100