mijn cat1 vuurwerk is ingenomen ookal is dit legaal (geen overlast, was op een weiland) geen waarschuwing??? Zijn de regels veranderd ofzo?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
Erna55
6 jaar geleden
Van 31 december 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur mag u vuurwerk afsteken. Valt een van de verkoopdagen (29, 30 en 31 december) op een zondag? Dan mag er op die dag geen vuurwerk worden verkocht. Het is dan wel toegestaan vuurwerk te verkopen op 28 december.
U mag geen vuurwerk op de openbare weg bij u hebben vóór en ná de verkoopdagen.
Shows met professioneel vuurwerk mogen het hele jaar door worden gehouden. Dit geldt alleen voor deskundigen met een speciale training en een vergunning.
Erna55
6 jaar geleden
Ik lees nu het antwoord van NickBoven.
Er blijkt een uitzondering te zijn voor F1 vuurwerk.

Antwoorden (1)

Het is sinds medio 2012 volgens het Vuurwerkbesluit toegestaan om het hele jaar door F1 vuurwerk (kindervuurwerk, schertsartikelen) te (ver)kopen, te bezitten en af te steken indien je anderen niet tot overlast bent. Jij vond dat er geen overlast was, die inbeslagnemer (politie?) misschien wel. F1 vuurwerk is vanaf 12 jaar te verkrijgen en af te steken; mogelijk speelde je leeftijd een rol. Welke motivatie gaf de inbeslagnemer? Het kan zijn dat de inbeslagnemer niet op de hoogte was van de uitzondering (zie art 2.3.7) voor F1 vuurwerk; je kunt alsnog bezwaar maken.