Als ik weer een nieuw paspoort nodig heb kan ik dan de kleur van mijn ogen laten veranderen?

Ik heb blauwe ogen maar in mijn paspoort staat dat ze grijs zijn. Vind ik irriterend en wil het laten veranderen als ik weer een nieuw paspoort neem. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.8K

Het beste antwoord

De omschrijving van de kleur van je ogen kun je gemakkelijk laten veranderen..tenzij de kleur van je ogen moeilijk tot niet te bepalen is.

Moeilijk tot niet te bepalen kan het geval zijn bij een tint van je ogen die ergens tussen de 'duidelijke' kleuren in zit.

Mijn eigen ogen bijvoorbeeld zijn grijs/blauw of zo je dat wilt blauw/grijs.

Bij de aanvraag van officiële documenten geef ik zelf aan welke omschrijving van de kleur de overheid dient aan te geven.

Wat je kunt doen om de betreffende ambtenaar te beïnvloeden is de make up omgeving kleur zodanig kiezen dat de kleur blauw sterker uitkomt dan de grijstint.

Of een keertje géén make up gebruiken omdat de tinten van je ogen dan door niets worden beïnvloed.

Maar ik vermoed dat dit niet echt noodzakelijk zal zijn als je zelf het initiatief gaat nemen door b.v. te zeggen dat op het vorige paspoort per abuis de verkeerde kleur werd aangegeven.

Groet met een knipoogje..grapje,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor dit soort vragen kun je op het gemeentehuis terecht. Zij weten precies wat wel kan/mag en wat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ambtenaar op het gemeentehuis dient de juiste kenmerken vast te stellen.
Mogelijk had u de vorige keer een ambtenaar die of
kleurenblind was of geen goed zich had op uw ogen of op de pasfoto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat ze elkekeer weer een andere uitleg geven aan de kleur van mijn eigen ogen. De ene keer staat er dat ik blauwe ogen heb de andere keer blauw/grijs en ook grijs /blauw. oorzaak is hoe interpreteren de kijkers je kleur van je ogen heb je iets blauws aan dan kleuren de ogen ook blauwer. Ik persoonlijk trek mij er niet zoveel van aan. Het is wel leuk om te horen hoe ze mijn ogen beoordelen. Voor een vrouw is het altijd wel fijn als de ogen makkelijk mee kleuren bij de oog schaduw.