Staat KPN in haar recht of heb ik recht om te eisen dat het sneller gebeurt?

Ik heb bij kpn 3 1/2 week geleden telefonisch een verhuizing doorgegeven waarbij mij verteld werd dat het pakket per 15 oktober werd overgezet. Tijdens het gesprek is mij verteld dat er een monteur langs zou komen om de aansluiting aan te sluiten. Ik heb gisteren dus de hele dag thuis gezeten omdat mij verteld was dat ik per 15 oktober internet/bellen en televisie zou hebben in mijn nieuwe woning. Gister heb ik KPN gebeld met de vraag wanneer deze monteur zou komen en hoe/wat verder? Mij is toen verteld dat er iets mis was gegaan met de verhuizing door te zetten en dat KPN ging proberen om mij een noodpakket toe te sturen. Vandaag heb ik nogmaals gebeld om te vragen of ik dit noodpakket zou ontvangen en wat ik verder nog moest doen. Vandaag heb ik dus te horen gekregen dat ik geen noodpakket toegestuurd zou krijgen omdat ik zelf naar KPN had moeten mailen dat ik geen bevestigingsmail heb gehad. Verder kreeg ik te horen dat ik mijn verhuizing niet goed had doorgegeven. Terwijl hij als hij in het systeem mijn klantgegevens zocht hij mijn nieuwe adres zag staan.. Nou allemaal leuk en aardig maar dan zit ik wel nog 3 weken met niks in mijn nieuwe huis. Ik heb gisteren om 14:00 een afspraak gemaakt om de aansluiting over 3 weken aan te sluiten. Maar ik heb vandaag om 19:30 weer geen bevestiging ontvangen. Kan ik bij kpn eisen dat zij vooralsnog z.s.m de aansluiting komt aansluiten of e.v.t een noodpakket toesturen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoiets had ik met Ziggo. Daar dachten ze dat mijn aansluiting in orde was en het pakket had ik al thuis maar het signaal ontbrak. Hiervoor moest een monteur komen om één schakelaar in de wijkcentrale om te zetten. Toch maar die afspraak gemaakt. De volgende dag vond ik dit toch niet kunnen, geen tv, geen internet, geen telefoon. Toen nog maar eens gebeld dat ik anders in mijn oude huis was gebleven en de verhuizing had uitgesteld. Vervolgens gemeld dat ik er helemaal van afzag; half uur later werd ik door een andere afdeling gebeld en toen stond er 's middags een monteur bij me op de stoep!
capthavoc
8 jaar geleden
We missen nog wat informatie
1 heb je een all in one pakket ? zit daar digitenne bij ?
telefoon tv internet
is het glasvezel of gewoon ADSL ? 2 is het huis ouder waarbij dus waarschijnlijk je geen standaard aansluiting heb voor telefoon aansluiting in de woonkamer dus niet zeg maar een gewoon telefoon aansluitpunt in de meterkast of in de huiskamer ?
maar een niet aangesloten systeem ? of de basis aansluitpunt met die blauwe kabel met afdekdop er op ?
alleen in dat geval MOET er een monteur bij je thuis komen. in de meeste gevallen is het zelf mogelijk dat je verhuizing simpelweg een administratieve adreswijzing is.
en dat alles al gewoon is aangesloten. je kan makkelijk zelf je modem TVbox etc aansluiten en klaar is kees. (het modem identificeert je vanzelf )
zeker als uit de adminstratie van KPN al blijkt dat je adres wel is ingevoerd
Dan is de kans groot dat (als de vorige bewoner ook ADSL had) dat het gewoon een kwestie is van zelf aansluiten.
alleen als je een ander telefoon nummer zou krijgen dat kan even duren
maar TV en internet werkt gewoon . Hou er ook rekening mee dat een eventuele monteur alleen een werkende verbinding oplevert en niet een "mooi" weggewerkt installatie van netwerk kabels etc
misschien krijg je wel advies en misschien dat je van de monteur zelf kabels ed kan kopen. of dat hij je helpt met draadloze verbinding op te stellen.
maar je bent prima in staat dit zelf te doen lijkt mij. ik zou zeggen probeer je modem e.d gewoon aan te sluiten
om te kijken of het werkt ? eventueel eerst even met een netwerk kabel om je pc te testen. Als de vorige bewoner ook ADSL had is de kans groot dat het gewoon werkt.
tip: als je zijn email adres weet en het is niet upc of ziggo of een ander KABELmaatschappij dan had hij waarschijnlijk ADSL
en is in de centrale je verbinding gewoon al op orde. Als je het modem en TV box aansluit en tv ed er op aansluit
kan kpn hem misschien uitmeten en instellen. op afstand als je naar een ander stad dorp bent gegaan waarbij je een ander telefoonnummer zou krijgen. kan dat even duren
TV en internet zouden gewoon al moeten werken

werkt het niet, dan is het een kwestie van
het modem en TVBOX zelf installeren en aan laten staan
even een belletje naar KPN.
in het ergste geval dat er dus echt geen ADSL aansluiting is hoeft een monteur waarschijnlijk dan alleen in een centrale een kabel in pluggen
hij hoeft niet eens langs te komen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
KPN eruit ander erin?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jim1310, ik adviseer je om een brief te schrijven rechtstreeks aan de Directeur Retail bij KPN Consumentenmarkt, de heer Bart Mulders.
Ik doe er een voorbeeld bij zoals ene J.H. geschreven heeft. Het is alleen een voorbeeld, dus níét om woordelijk over te nemen, maar misschien kom je op een idee om deze onaangename kwestie met humor te behandelen. Mijn KPN ?
Geachte heer Mulder,
Bij deze ontvangt u mijn klachten alsmede vragen omtrent een merkwaardige afhandeling van een “simpele” verhuizing.
De term verhuizing is binnen uw droevige KPN organisatie een “simpel” woord. Echter uw organisatie is niet in staat “simpele” zaken op enige wijze daadwerkelijk “simpel” uit te voeren.
Althans zo ervaar ik dit tot nu toe. Indien ik onder al mijn correspondentie míjn naam zou zetten, zonder mij maar op de één of andere manier dan ook te realiseren waar ik mijn naam onder zet, zou ik mij persoonlijk drie maal achter de oren krabben of ik nog langer mijn naam wens te verbinden aan mijn eigen flut organisatie. Ik zou mij schamen voor de buitenwereld! Misschien wilt u hier eens over gaan nadenken? Het zou mogelijk een hoop leed besparen binnen onze landsgrenzen. U schijnt zowaar ergens als directeur klantencontact in een ivoren toren als een Doornroosje te slapen en in sprookjes te geloven, slapend trots te zijn op een riant salaris. Als u niet slaapt hebt u vanuit uw kamer op twaalf hoog een prachtig uitzicht op uw dienstauto met chauffeur. Het moet goed voelen zijn eigen naam te mogen verbinden aan een Koninklijke organisatie door middel van vele ondertekende stukken zonder te beseffen wat een leed uw Koninklijke organisatie veroorzaakt binnen onze digitale niet communicerende wereld. Ik vind het erg dat onze Majesteit een kroontje op uw KPN logo laat staan als Zijne Majesteit op de hoogte zou zijn van alle misère mij aangedaan. Mijn spoedeisend advies aan de Majesteit is:
"Ontneem KPN per direct het kroontje". Ik wil graag mijn ervaringen met úw en alsmede (míjn?) KPN door middel van bijgevoegde stapel beschreven klachten met u gaan delen.
Misschien dat u in uw ivoren toren de tijd en de rust kunt vinden de onzinnige, alsmede geldverslindende perikelen omtrent een “simpele” verhuizing eens nader te bestuderen. Een niet al te tevreden klant van (MIJN?) KPN.

Antwoorden (1)

Ja je kan dat wel 'eisen' zoals jij dat benoemt maar of ze dan ook zo snel gaan handelen als jij wil is nog maar de vraag.

Indien er in hun algemene voorwaarden staat beschreven dat zij niet verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor dit soort euvels dan sta je nergens.

Punt is ook dat je doorgaans bij medewerkers van Call centers terecht komt en dat je héél zelden bij dezelfde medewerker terecht komt.

Besef verder ook dat jij lang niet de enige bent die een aanvraag indient en dat men daardoor niet altijd op dezelfde dag kan reageren.

Ik zou zeggen en schrijven:
heb geduld en blijf vooral beleefd ook al zou je liever schelden.
Je behaalt vaak sneller resultaten door toch begrip op te brengen voor hun 'geklungel'

Bedenk hoe jij het liefst wil benaderd worden indien jij iets niet goed hebt aangepakt.
Je bent sneller geneigd om iets op te lossen voor iemand die begrip toont dan voor iemand die dat niet doet, toch?

Hou steeds opnieuw voor ogen dat JIJ zo snel mogelijk wil geholpen worden, al de rest is dan bijzaak waardoor je makkelijker geduld en begrip kan opbrengen.

Ik hoop voor jou dat dit snel in orde komt.

Veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is de omgekeerde wereld. Je bent een klant. Als zij zo denken hun klanten te moeten behandelen, dan mag jij als klant alles eisen wat jij billijk acht. Het is aan hun of ze een klant tevreden willen houden en daarmee willen behouden.
Ik heb meermalen met Ziggo soortgelijke 'kastje - muur' verhaal gehad. Denk maar niet dat er ook maar 1 iemand op de klantenservice (callcenter) zich persoonlijk aangesproken voelt om zich in te zetten voor jouw probleem.
Dus moet je duidelijk zijn en direct. Of ze helpen je naar JOUW tevredenheid, of ze gaan je helpen de hele handel op te zeggen, per direct, zonder fratsen. Kennelijk hebben ze in dit geval een probleem met hun systeem. Dat is dus niet jouw probleem en daarin doe je niks verkeerd. Als zij jou dat wel willen doen geloven, moet je echt heel duidelijk zijn. Zij moeten jouw probleem verhelpen, zsm.
Lijkt mij heel logisch ook! Wachten en geduld zit daar dus niet bij. Jij betaald er toch voor? Niet de persoon die jij toevallig aan de lijn hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Indien er in hun algemene voorwaarden staat beschreven dat zij niet verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor dit soort euvels dan sta je nergens." Lariekoek. Als dit zo was zou elk bedrijf zetten in zijn algemene voorwaarden: "Klant kan altijd de pot op, we zijn nergens voor verantwoordelijk". Algemene regels beschreven door een bedrijf (en ik kan hier niet vaak genoeg op hameren) STAAN NIET BOVEN DE WET. Wat er dus ook in de AV staat de klant staat altijd ergens als het gedrag van een bedrijf niet door de beugel kan volgens de Nederlandse wet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De wet gaat boven de algemene voorwaarden maar alleen als de voorwaarden in strijd zijn met de wet worden zij vernietigd.
Algemene voorwaarden helpen conflicten te voorkomen, omdat de wederzijdse rechten en verplichtingen zo volledig en duidelijk mogelijk worden vastgelegd.
Algemene voorwaarden zijn niet op grond van een wet verplicht.
Er zijn twee wettelijke basiseisen waar de Algemene Voorwaarden aan moeten voldoen:
1ste de inhoud van uw algemene voorwaarden mag niet onredelijk bezwarend zijn voor degene met wie men zakendoet,
2de de algemene voorwaarden moeten vόόr of tijdens het aangaan van de overeenkomst worden verstrekt aan de klant der zogeheten informatieplicht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uiteraard mag en/of dient de vraagsteller op te komen voor diens rechten. Dat heb ik nergens tegen gesproken. Ik zeg enkel dat je de boel niet vlugger oplost als je ongeduldig of pissig gaat reageren.
Integendeel. Fijn weekend en bedankt voor jullie reacties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@GMariaX, ik weet niet voor wie deze reactie bedoeld is, maar de plus was van mij, waarvan akte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
okeetjes JoanDArc ik heb er akte van genomen,
de + zal zich met zekerheid als een waardige 'return to sender' vermenigvuldigen ;-) Mijn reactie ging eerder naar de 2 eerste reacties.
Ik zal er in de toekomst voor alle duidelijkheid de betreffende namen bij noteren. Fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En ik zeg wel dat ik denk dat je de boel vlugger oplost door pissig te reageren?
Volgens mij staat er 'duidelijk en direct'.
Geduldig afwachten is een houding die de vraagsteller kennelijk meermalen heeft geprobeerd. Kennelijk helpt die houding niet. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat die houding mij ook niet helpt.
Waarom zou de persoon aan de andere kant van de lijn jouw probleem verhelpen als jij er geen probleem van maakt? Dan ga je naar mijn mening de standaard procedure door waar je juist zo ontevreden over bent. Dat duurt te lang.
Maar goed, wij verschillen gewoon van mening.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@joandarc
Je eerste zin klopt niet, omdat de wet altijd boven de algemene voorwaarden staat. Dus niet, alleen wanneer de voorwaarden in strijd zijn met de wet, want dat betekent dus alsnog dat de wet leidend is.
De tweede zin klopt ook niet, omdat in de voorwaarden geen rechten en plichten worden vastgelegd, maar worden geduid. Ze zijn namelijk al vastgelegd in de wet. De wet laat ruimte voor eigen invulling, die binnen de kaders van die wet verder geduid mogen worden. Zoals levertijd bijvoorbeeld. Algemene voorwaarden zijn niet van toepassing in de situatie van de vraagsteller. Er zijn fouten gemaakt die opgelost moeten worden. Geen enkel bedrijf kan zich daartegen indekken middels voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Primemp, mijn beide zinnen kloppen als een zwerende vinger. http://www.gewoonondernemen.nl/2014/05/09/algemene-voorwaarden-opstellen-wat-komt-er-bij-kijken/ Citaat: “In de voorwaarden worden rechten en plichten niet geduid maar worden vastgelegd”.
Neen, dat is niet juist. Iets duiden betekent dat men het van een betekenis voorziet. Rechten en plichten worden niet van een betekenis voorzien.
Voorbeeld:
Algemene Voorwaarden van KPN
In deze voorwaarden duiden we iedere (beoogde) wederpartij van KPN telkens aan als Klant. Citaat: “Binnen de daarvoor in de wet vastgestelde kaders”.
Deze tekst wordt gebruikt bij het indienen van nieuwe wetsvoorstellen of aangepaste wetsvoorstellen. De tekst wordt ook toegepast bij de mededeling hoe de uitvoering van de wet zal plaatsvinden.
Bij een verklaring “binnen de daarvoor in de wet vastgestelde kaders” dient men de wet te noemen.
Voorbeeld:
Uitwisselen van informatie binnen de kaders van de Mededingingswet.
De AIVD handelde binnen de kaders van de Wet op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten. Citaat: "De wet laat ruimte voor eigen invulling, die binnen de kaders van die wet verder geduid mogen worden.
Zoals levertijd bijvoorbeeld".
Welke wet? Geen enkele levertijd staat in het Burgerlijk Wetboek, hooguit de leveringsvoorwaarden van gas, elektriciteit en water.
Leveringsvoorwaarden is niet gelijk aan levertijd.
http://bloomycreations.nl/leveringsvoorwaarden Of de Algemene voorwaarden van KPN van toepassing zijn op de situatie van vragensteller valt hiervandaan niet te beoordelen. Dat kan alleen de vragensteller zelf. Zij weet of er op de juiste wijze een verhuizing via het verhuisplein en het verhuisformulier is doorgegeven. Ik ga hier verder geen zinloze discussie over voeren, zeker niet op GV.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@joandarc
Volgens mij wakker jij de discussie aan.
Lees nog eens al jouw citaten terug, want daar gaat ook al e.e.a. mis.
Zeker is het wel duiden, gezien alles vastgelegd is in de wet. Geen enkele voorwaarde kan daar iets aan veranderen. Er zijn dus geen voorwaarden die voor c.q. boven de wet staan.
Levertijd staat niet in de wet?
"Wat staat er in de wet over de levertermijn?
In de wet staat dat u een product binnen 30 dagen moet leveren. Maar u kunt een andere termijn afspreken. U moet de consument informeren over de termijn waarbinnen u het product of de dienst gaat leveren. Dit moet u doen voordat de consument bestelt."
Zie hier ook gelijk de duiding die ik bedoel.