ik ben 17 jaar en ik heb een telefoonabonnement afgesloten is dit strafbaar en zou de provider hier problemen mee hebben ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
8 jaar geleden
Dat ligt aan je vader en moeder.
Erna55
8 jaar geleden
je hebt je moeten legitimeren. Is dit gedaan ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is nu een provider daar bij hoef je je niet te legitimeren,ben de naam ff kwijt
Dus kan best.

Antwoorden (1)

Een minderjarige kan officieel geen overeeenkomsten afsluiten. Toch gebeurt dat natuurlijk wel: een kind dat een ijsje koopt, sluit ook een overeenkomst af. Maar het moet naar de omstandigheden bekeken worden en de financiele gevolgen: is het gebruikelijk dat een minderjarige een telefoonabonnement afsluit?

Zolang iemand minderjarig is, kunnen de ouders zo'n overeenkomst laten terugdraaien als ze er bezwaar tegen hebben. Dat is de reden dat alle (?) providers de eis hebben dat alleen meerderjarige belangstellenden een abonnement kunnen afsluiten.

Dus strafbaar: nee. Maar wel onverstandig als een provider het doet.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+