Waarom is het verboden om je aan te melden als jihadstrijder, en waarom wil de overheid die mensen tegenhouden?

Als ik erbij zet waarom ik dit vraag...
Wel laten we maar zeggen iedereen kan voor zichzelf denken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Maakt mij niet uit waarom je het vraagt. Een interessante vraag op zich toch. Je kan je voorstellen dat het om verschillende redenen verboden is. - Het is niet toegestaan je aan te sluiten bij een terroristische organisatie. (dat geldt als de club waar je je bij aansluit als terroristisch aangemerkt is) - Het is niet toegestaan om in "vreemde krijgsdienst" te treden. (kort door de bocht, je mag niet aan de kant van de vijand vechten) Reden waarom de overheid dit wil voorkomen zijn ook te noemen. - De overheid zit niet te wachten op strijders die terugkeren in Nederland met een gedegen (para)militaire training op zak - De overheid heeft als taak (jonge) mensen te beschermen tegen radicaliserende invloeden Tegelijkertijd kan je opmerken dat er ook mensen naar Syrië willen om humanitaire redenen. Dat wordt ook tegengegaan maar daar zijn bovenstaande argumenten niet van toepassing. Je zou kunnen zeggen dat het prijzenswaardig is dat ze zich willen inzetten voor onderdrukte mensen. Bovendien is het al heel lang gebruikelijk dat Nederlandse jongeren zich inzetten in bijvoorbeeld Israel. Nooit een strobreed in de weg gelegd. Maar waarom vraag je het?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100