ik heb verzoekschrift ingediend mag de dochter dan blijven? of moet ze terug naar de papa als de uitspraak er nog niet is ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Je zult moeten wachten op de uitspraak. tot die tijd blijft de oude afspraak of regeling gehandhaaft.
ronron1212
11 jaar geleden
Een verzoekschrift is een brief waarin je iets vraagt aan, in dit geval, de rechter neem ik aan.
Je hebt waarschijnlijk gevraagd of dat jij je dochter bij jou thuis mag houden en verzorgen (de voogdij krijgt) terwijl zij nu voor de verzorging aan de vader toegewezen is.

Zolang de rechter over jouw verzoekschrift nog geen uitspraak heeft gedaan blijft de oude situatie van kracht. Dus zal je dochter steeds terug naar haar vader moeten.
Als de rechter op jouw verzoekschrift beslist dat jij de voogdij krijgt dan mag je je dochter pas bij jou houden, maar niet eerder.