Hoe heet de ziektewet in Amerika?

Toegevoegd na 20 minuten:
En waar is de inhoud van deze wet te vinden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
4.5K

Antwoorden (3)

De Patient Protection and Affordable Care Act (PPACA, informeel bekend als Obamacare) is een Amerikaanse federale wet, op 23 maart 2010 getekend door president Barack Obama. De wet doelt op het hervormen van gezondheidsverzekeringen in de Verenigde Staten door de kosten van medische zorg te drukken en verzekeringspolissen goedkoper te maken.
fremar
9 jaar geleden
De Ziektewet (uitkering bij ziekte en arbeidsongeschiktheid, niet te verwarren met de ziektekostenwet of - verzekering) is in de Verenigde staten onderdeel van de Social Security act (SSA)

DeSSA is een federale wetgeving voor Old-Age, Survivors, and Disability Insurance (OASDI). Daarnaast kunnen per staat nog aanvullende programma's van toepassing zijn

De inhoud van de Social security act kun je vinden op http://www. ssa.gov
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de VS heet de ziektewet Workers' Comp.