Moet een activiteit zoals een kermis of circus altijd aangevraagd worden bij de gemeente?Zo ja, hoe lang tevoren ?

Kan je ook bezwaar aantekenen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
9 jaar geleden
Hiervoor moet je een vergunning aanvragen. En anderen kunnen tegen het verlenen van de vergunning door de gemeente bezwaar maken, dat klopt.

Het beste antwoord

"Als u een circus of kermis wilt organiseren, hebt u daarvoor in de meeste gemeenten een of meerdere vergunningen nodig. Dat geldt ook als u een standplaats op een kermis wilt aanvragen. Het kan gaan om een evenementenvergunning (speelvergunning), kermisvergunning, circusvergunning of omgevingsvergunning voor brandveilig gebruiken."

De aanvraagtermijn varieert per gemeente maar ook naar grootte van het evenement. Zeg: ergens tussen de 6 weken en de 6 maanden.

Bezwaar maken tegen een beslissing van de gemeente moet altijd schriftelijk en binnen zes weken na de datum die op de beslissingsbrief staat. De bezwaarmaker doet dit onder vermelding van zijn naam en adres, het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt en de motiviatie. Verder moet de bezwaarmaker zijn bezwaarschrift nog dateren en ondertekenen.
Computoon