Mogen nederlandse kinderen meespelen in belgische producties?

Mogen kinderen uit Nederland in belgische producties spelen (bv. Musicals, theater) zo, ja: Wat zijn de regels hier rond?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

De regels zijn hetzelfde als voor kinderen in Nederland, het gaat namelijk om Nederlandse kinderen dus: http://www.arbopodium.nl/default.asp?path=s89algxf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kinderen zullen werken onder het Belgische arbeidsrecht en beschermd worden door het Nederlandse arbeidsrecht.
Volgens het Europese arbeidsrecht mag er geen verschil gemaakt worden op basis van nationaliteit. Zolang het personen zijn die binnen de EU mogen werken.
En kinderen uit Nederland die mogen werken binnen Nederland mogen dat ook in België.