Is Watch32.com illegaal?

Op watch32.com kun je iedere film gewoon online bekijken, maar is dit niet illegaal?
Het kijken zal niet illegaal zijn, maar dat zij het uploaden, is volgens mij niet wettig, hoe komen zij hier dan mee weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (1)

Alleen het uploaden van materiaal met auteursrecht is strafbaar, het downloaden of streamen dus niet. Het is inderdaad strafbaar als watch32 auteursrechtelijk materiaal uploadt op de website. De servers staan niet in Nederland en meestal in een land waar zulke regels niet te nauw genomen worden. Het traceren van de eigenaren en uploaders is vrijwel onmogelijk hierdoor. Het enige wat gedaan kan worden is het offline halen van de site, dit is echter een omslachtige procedure en wordt dan ook niet altijd gedaan.
Vaak worden wel de zoekresultaten die linken naar deze site uit de zoekmachines gehaald, zo wordt gehoopt dat mensen niet snel op zulke sites terecht komen.