moet ik invoerrechten over eten en drinken betalen als ik dit uit Belgie?

ik ben van plan om grotere hoeveelheden eten en drinken te kopen in Belgie (omdat je hier als particulier bij de groothandel mag winkelen en de btw lager is), nou is mijn vraag wanneer, over wat en bij welke hoeveelheden ben je verplicht om invoerrechten te betalen.
En is er ook een maximum zoals bijvoorbeeld niet meer dan 5KG aan eten of zo iets.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Geen probleem

Maar
Voor alcohol en tabak nz geld
Europese Unie
Binnen de Europese Unie mag je de volgende hoeveelheden van accijnsgoederen meenemen zonder dat je daarover in Nederland belasting hoeft te betalen:
110 liter bier
90 liter wijn
20 liter likeurwijn als sherry of port
10 liter sterke drank
800 sigaretten
400 sigaren of cigarillo’s
1 kilo rooktabak

Mocht je meer meenemen, dan kan de douane onderzoeken of het allemaal voor eigen gebruik bestemd is. Alleen als het voor eigen gebruik bedoeld is, mag er meer worden meegenomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Behoorlijk aankopen doen hoor;-)
Ik doe dat regelmatig in Duitsland