Is het toegestaan om zomaar ongeadresseerde post bij tal van onbekenden in de brievenbus te gooien?

Of is hier een vergunning voor nodig, of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.9K

Het beste antwoord

ja dat is toegestaan iedereen mag zomaar als er geen nee ja of nee nee sticker op de brievenbus klep zit ongeadreseerde post deponeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah kijk, daar heb ik wat aan!
Dank je. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf ook wel eens een half dorp een folder met uitnodeging gegeven voor een opendag in een villa die we gekraakt hadden

Andere antwoorden (3)

Als mensen geen "nee" sticker hebben, in welke variant dan ook, dan mag je daar ongeadresseerde post in de brievenbus doen.

Hoewel ik wel zo'n sticker heb, krijg ik toch af en toe een foldertje of flyer van bijvoorbeeld een glazenwasser in de bus. Dat vind ik niet erg.

Het lijkt mij ook niet zo dat er een wet tegen is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als u een sticker heeft geplakt op uw brievenbus, en toch nog reclamedrukwerk ontvangt kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Soms staat een telefoonnummer van de verspreider op de folder. De verspreider is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen vier weken antwoord te geven. Als het antwoord niet op tijd of niet naar tevredenheid is afgehandeld, kunt u binnen vier weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.

Voor de meeste mensen is dit toch te veel gedoe, denk ik zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Alles mag daarin behalve als je een sticker op de bus plakt. en zelfs dan is het nog niet verboden, alleen maar iritant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar heb je geen vergunning voor nodig. Zelfs bij mensen met een sticker mag je dat, al zal het je niet in dank worden afgenomen.