Er is een koopovereenkomst via mail en mondeling maar nu wil de verkoper meer geld, kan dat zomaar?

Via marktplaats heb ik leuke spullen gezien, ik wilde alles in 1 koop overnemen voor de gevraagde prijs die linksbovenin het balkje stond. Er is contact geweest via telefoon, mail en wap. Er is ook een datum afgesproken dat ik de spullen zou komen halen. Nu heeft er iemand meer geboden en hij wil dus meer geld zien van mij maar mag dit zomaar?

Gr.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, Helaas mag dat ja.
als je zulke dingen wildt voorkomen kan je uitwijken naar ebay
hier is een bod wel bindend. Het is in ieder geval niet erg netjes, je zou het kunnen melden bij marktplaats Tel. 088 008 26 26
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er was helemaal geen sprake van dat er geboden moest worden er stond een vaste prijs en daar heb ik op gereageerd. Hieruit is de overeenkomst ontstaan, datum, prijs en adres zijn uitgewisseld! en omdat iemand nu meer geld wil geven heeft hij aangegeven dat zij een bieding moest plaatsen waarna hij tegen mij gezegd heeft dat ik dan maar moet gaan bieden en mij de spullen voor de afgesproken prijs niet meer mee wil geven! Dat mag volgens mij niet zomaar?..... of zit ik nu helemaal verkeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja op MP is dit schering en inslag.
Je kunt er vanaf zien en dit ook tegen de verkoper zeggen,laat hij het dan maar aan de hoogste bieder verkopen want ook van bieders die een hoger bod gedaan hebben hoor je 9 van de 10 keer niets meer dus de kans is ook aanwezig dat hij het helemaal niet aan de hoogste bieder kan verkopen. Ik zou met zo'n verkoper niet meer in zee gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of hij bluft... Bluf terug en zeg dat je ervan afziet. Misschien krabbelt hij dan wel terug.
Je kunt zowieso aangeven dat je de gang van zaken vreemd en niet netjes vindt, maar of hij zich er wat van aantrekt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan het dus wel bewijzen! Heb het zwart op wit staan wat er is afgesproken, voor welke prjjs en wanneer de transactie plaats zou vinden .... Heb adres en alles ook via de mail!
Marktplaats kan er niks mee....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt ni3nk3,maar bij MP gaat dit helaas niet op.

Antwoorden (2)

Nee, dat mag dus niet. Maar tegelijkertijd is het lastig op te lossen. Als jij eist dat hij de spullen levert tegen de afgesproken prijs, moet ook jij bewijzen dat daar een geldige overeenkomst voor is. Zo zit het recht in elkaar. En dat lukt dus niet.
Mijn conclusie: je hebt weer een onbetrouwbaar mens leren kennen, die je het best weer zo snel mogelijk moet vergeten.
teusvh
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 uur geleden
melden
SPBMT
Ik kan het dus wel bewijzen! Heb het zwart op wit staan wat er is afgesproken, voor welke prjjs en wanneer de transactie plaats zou vinden .... Heb adres en alles ook via de mail! Dus schriftelijk...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij MP ben je blijkbaar niet verplicht om je daar aan te houden teusvh want er kan niets tegen overnomen worden of je moet een rechtszaak ervan maken en dit doet niemand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik overweeg dus nu wel een rechtzaak te beginnen voor mij is t nu n principekwestie,. lang leven de rechtsbijstandverzekering. Ik sta in mijn recht heb n schriftelijke overeenkomst... Kan de verkoper kiezen of n dure rechtzaak of mij de spullen verkopen voor de originele prijs zoals afgesproken. Denk dat de rechtzaak duurder is dan de 150 euro dir hij nu extra kan vangen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reken er niet te veel op SPBMT want de kans is groot dat je rechtsbijstandverzekering hier geen zaak van maakt omdat anders de kosten te hoog worden tegenover het bedrag waarover het gaat.
teusvh
10 jaar geleden
Je kunt het dus wel bewijzen, begrijp ik, maar als die ander daar lak aan heeft zul je naar de rechter moeten. En zefs al word je in het gelijk gesteld, de juridische kosten worden nooit geheel vergoed. Je verzekering zal die afweging ook maken. Toch adviseer ik je om je verzekering in te schakelen. Zij zullen eerst een formele ingebrekestelling sturen, dat kost slechts een velletje papier en een postzegel. Daarna kun je verder zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thx iedereen, ik laat het nog even bezinken want ook al heb je gelijk sommige dingen hebben geen zin en is de energie niet waard. Op dit punt ben ik nu belandt dus ik denk dat ik mijn energie aan andere dingen moet gaan geven..... die het wel waard zijn om energie int e stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap je gevoel op het moment dat je zoiets overkomt,je bent dan behoorlijk nijdig,maar na een nachtje slapen denk je er meestal anders over. ;-)
Zowel een mondelinge als schriftelijke afspraak over prijs en te leveren product zijn rechtsgeldig. Aangezien een mondelinge overeenkomst moeilijk te bewijzen is geldt in dit geval de afspraak die per email gemaakt is (sinds enkele jaren gelijkwaardig aan schriftelijk bewijs). Ondanks dit feit acht ik de kans klein dat je aanspraak zult kunnen maken op de goederen en zou ik mij er bij neerleggen als ik jou was.