Wat kan ik doen tegen die veel te hard rijdende auto's door ons kleine straatje?

De politie kan alleen iets op heterdaad en intussen trekken die gasten zich niets aan van wat omwonende zeggen en vragen..
Ze scheuren hier met hoge snelheid oor de straat die maar heel smal is en aan éen kant een veldje met speeltoestellen, waar dus kinderen komen, heeft...
Kan ik iets anders legaals doen om dit te laten stoppen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
11.6K
paulus811
14 jaar geleden
Ik herken het probleem, bij mij in de wijk rijden ze je nog liever dood dan dat ze even remmen. Onlangs heb ik midden op een zebrapad 5 kilo aardappels op de voorruit van zo'n idioot gegooid. Misschien niet handig, maar het is een heerlijk gevoel kan ik je melden.

Het beste antwoord

Probeer samen ‘Duurzaam Veilig’ toe te passen. Het idee is dat mensen vanzelf harder gaan rijden als de omgeving ze daartoe uitnodigt. Een mooie rechte weg met strepen er langs, bijvoorbeeld. En andersom, een rommelige of onoverzichtelijke weg maakt automobilisten voorzichtiger. Eigenlijk moet de gemeente dat doen met de eerder genoemde bloembakken en zo, maar probeer zelf dit eens:
Geef die kinderen van dat speelveldje een handvol stoepkrijt (inversteer een euro of tien) en vraag ze de weg VOL te tekenen met van alles en nog wat. (geen ‘verkeersborden’ of verkeersgeleidingslijnen, die mag een burger niet aanbrengen). Zelf meedoen, iedereen lol. En na regen herhalen. Kijk eens of dat uitmaakt, ik voorspel dat jakkeraars genoeg van hun a-propos raken om de voet van het gas te halen. Een ook eerder genoemde journalist met camera is natuurlijk nooit weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
creatief idee, maar zou jij je kinderen op de weg zoals beschreven lekker laten stoepkrijten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou het nog zeggen... wel even het juiste moment kiezen. Zondagochtend? En enig toezicht houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb dit ooit gedaan en het werkt . wel toezicht voor veilgheid van volwassenen.+1

Andere antwoorden (10)

Je kan met buren investeren in een paar grote betonbakken en die op diverse strategische plekken op de weg plaatsen om de snelheid eruit te halen. Als je ze mooi vult met bloemen en planten ziet het er ook nog leuk uit. Het is niet helemaal legaal om die dingen op de weg te zetten, maar als je contact zoekt met een lokale krant en daar een leuk artikel in laat zetten met foto over dit initiatief, dan heb je kans dat het gedoogd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijven aandringen bij de gemeente. Liefst met heel de straat. Aktie dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies. + En desnoods aanbieden mee te betalen, conform Iamback.
ga zelf eens verdekt ergens zitten en tennis ballen gooien
op de voorruit van de auto,werkt echt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou met je buren kunnen afspreken dat jullie de eigen auto's om en om parkeren. Zo moet er geslalomd worden, en dat haalt de snelheid er echt uit. Destijds hebben wij dat ook zo gedaan. Inmiddels wordt er niet meer hard gereden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kliko's op de straat zetten. Met alle buren, zodat er een slaom parcoer komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge verkeersdrempels, maar als de gemeente dat niet doet, handel dan zelf. Zet borden aan het begin en doorlopend in de straat met teksten die op het gevoel werken.

- denk aan uw snelheid, denk aan de kinderen
- rij niet te hard, u wilt toch geen ongeluk veroorzaken?
- rustig rijden, u heeft ook kinderen?
- alstublieft help ons, rij rustig
- deze straat is smal, denk aan uw snelheid
- her spelen kinderen, pas op

Enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een filmcamera hebt neem het even op. Met het kenteken in zicht. Houd in de gaten op welk tijdstip het is en sta klaar om deze race vast te leggen . Sterkte ,je wil toch niet dat er straks een kind onder deze asociale rijders terecht komt! Ik zeg dit omdat het mij altijd zo boos maakt. Er moet altijd iets gebeuren.... dan worden er pas maatregels genomen. grrrrrrrrrrr Dat haat ik echt, het zal je kind maar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geneigd te zeggen: een paar goeie spijkerplanken. Maar dat is niet de oplossing. Gewoon een keer met de wijkagent dit probleem bespreken en overleggen wat er aan gedaan kan worden. De politie of de politie of beiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer of de politie (of wie daar dan ook over gaat) er flitspalen wil zetten. Die leveren nog wat op ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fake fotoapparaat gemonteerd op een anonieme wagen. niet illegaal toch. ideaal is dat de hele buurt samenwerkt en eens een brainstorming houdt : komt het groepsgevoel ten goede en gegarandeerd een paar mooie oplossingen, zelfs legaal.Succes ik duim alvast.