Ik word gebeld door privenummer, welke claimt dat ik schuld heb openstaan zijn dit oplichters?

Oke, ik ben dus gebeld door een privenummer, welke claimt dat ik een schuld heb openstaan. Ik zei dat dat niet klop, en hij begon gelijk met dreigingen dat er een deurwaarder komt. Nu weet ik zeker dat ik geen schuld heb openstaan. Wat kan ik het beste doen? Moet ik dit ergens melden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K
Erna55
6 jaar geleden
Ik neem aan dat degene achter dit nummer gezegd heeft namens welk bedrijf of instelling hij belt.
Sta je daar als klant vraag dan om een gespecificeerde factuur. Aangifte doen tegen iemand die zich niet bekend wil maken kan niet.
grasmaaier
6 jaar geleden
Afgelopen zaterdag was dit een onderwerp in het vara programma Kassa. Er zijn meer mensen die dit is overkomen. Je kunt het terugkijken op npo.nl
Amadea
6 jaar geleden
Mijn telefoonnummer is al meerdere keren gebeld om een bandje van Intrum Justitia af te laten spelen waarin beweerd wordt dat ik schuld zou hebben. Daar zitten inderdaad oplichters achter.
tinus1969
6 jaar geleden
@Erna55 Vziw kun je best aangifte doen tegen onbekenden; denk aan een aangifte van inbraak. De vraag is natuurlijk of een aangifte met zo weinig gegevens zinvol is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou zeggen: laat die deurwaarder maar komen dan. Grote kans dat je er niets meer van hoort. Wie eist, die bewijst, dus het is aan de beller om aan te tonen dat je schulden hebt. Zolang je geen naam of nummer hebt is er weinig aan te doen, de politie kan dan met een aangifte ook niets.
Utrecht
6 jaar geleden
Laat ze maar komen. Maar waak ervoor dat je ze geen extra informatie geeft. Zoals je adres: een schuldeiser die je kan bellen zou ook je adresgegevens moeten hebben.
Laat hun maar uitleggen en vertellen wat je van jou en je schuld weten. Prik je zo door de oplichter heen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ER zal altijd schriftelijk melding gedaan worden van genoemde claim.
Telefoontje dus niet serieus nemen!!
dudemeister
6 jaar geleden
selecteer het nummer dat jou belde en blokkeer de handel klaar
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
heb een mail gehad van incasso om mijn pincode en mijn gegevens door te sturen naar de kbc bank;wat moet ik daaraan doen,heb de mail al verwijdert

Antwoorden (2)

Was dit een bedrijf of incasso bureau??
Altijd alles zwart op wit vragen, kun je zien waar de eventuele schuld van is.
Als je de naam van het bedrijf/incasso bureau hebt kun je dat eens googlen voor meer informatie.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lijkt mij sterk dat ik een schuld heb, aangezien ik nog thuis woon. Heb wel zelf een bedrijf maar weet zeker dat ik geen schuld heb.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook iemand die nog thuis woont kan (hoge) schulden hebben hoor!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dan moet je wel heel dom bezig zijn xD
heb je dat privenummer al opgezocht? Verder gewoon afwachten, als ze nog eens bellen vragen om bewijzen
anneliez
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Eh... Het belangrijkste kenmerk van een privénummer is dat je het niet kunt opzoeken...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb gewoon alle privé nummer geblokkeerd met een app true caller. Weet toch 100% zeker dat het een of andere idioot is die mensen geld afhandig wil maken. Ik zei namelijk tegen die gast: "Ik ben dat helemaal niet..." Aangezien hij de verkeerde naam noemde. Vervolgens ging hij gelijk dreigen met deurwaarders....